specjalista

Kancelaria Prezesa Rady Ministrów

  • Bielsko-Biała, śląskie
  • Stała
  • Pełny etat
  • 3 godziny temu
Czym będziesz się zajmowaćOsoba na tym stanowisku:
  • Opracowuje opinie w sprawie opodatkowania wyrównawczego, ze szczególnym uwzględnieniem zagadnień z zakresu rachunkowości, w celu udzielenia odpowiedzi na wnioski zainteresowanych
  • Współpracuje z właściwymi komórkami organizacyjnymi Ministerstwa Finansów oraz Szefem Krajowej Administracji Skarbowej w zakresie zadań związanych z opodatkowaniem wyrównawczym, w tym w celu wypracowania stanowiska odnośnie do zagadnień związanych z opodatkowaniem wyrównawczym, ze szczególnym uwzględnieniem zagadnień z zakresu rachunkowości
  • Opracowuje odpowiedzi na środki odwoławcze, w tym skargi na wydane opinie w sprawie opodatkowania wyrównawczego kierowane do wojewódzkiego sądu administracyjnego, w celu obrony zaskarżonego rozstrzygnięcia oraz współpracuje przy opracowywaniu skarg kasacyjnych kierowanych do Naczelnego Sądu Administracyjnego w celu obrony wydanej opinii w sprawie opodatkowania wyrównawczego uchylonej przez wojewódzki sąd administracyjny
  • Organizuje i bierze udział w spotkaniach uzgodnieniowych, przygotowuje wystąpienia do właściwych organów o przekazanie informacji niezbędnych do opracowania opinii w sprawie opodatkowania wyrównawczego oraz przygotowuje wystąpienia o opinię do Rady do spraw Opodatkowania Wyrównawczego (Rada Globe)
  • Prowadzi rejestr spraw przy użyciu programu komputerowego wspomagającego obieg dokumentów
  • Opracowuje zmiany i uchylenia wydanych opinii w sprawie opodatkowania wyrównawczego
  • Przygotowuje i prowadzi szkolenia kaskadowe w celu przekazania zdobytej wiedzy pozostałym pracownikom, ze szczególnym uwzględnieniem zagadnień z zakresu rachunkowości
Kogo poszukujemyPotrzebne ci będą (wymagania niezbędne)
  • Wykształcenie: wyższe
  • Doświadczenie zawodowe: powyżej 3 lat pracy zawodowej w obszarze rachunkowości
  • Dobra znajomość przepisów ustawy o rachunkowości, zasad sporządzania sprawozdań finansowych i ich konsolidacji a także ich analizowania
  • Dobra znajomość obowiązujących przepisów prawa podatkowego, w szczególności ustawy o opodatkowaniu wyrównawczym jednostek składowych grup międzynarodowych i krajowych oraz Ordynacji podatkowej
  • Komunikatywność
  • Umiejętność pracy w zespole
  • Dobra znajomość obsługi komputera
  • Umiejętność prostego i precyzyjnego formułowania odpowiedzi
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Dodatkowym atutem będzie (wymagania dodatkowe)
  • Wykształcenie: wyższe ekonomiczne, w zakresie finansów lub rachunkowości, prawnicze, administracyjne lub inne wyższe uzupełnione studiami podyplomowymi kierunkowymi
  • Kursy z zakresu podatków, rachunkowości, kursy dla kandydatów na głównego księgowego
  • Certyfikaty zawodowe (np. biegły rewident)
  • Doświadczenie w konsolidacji sprawozdań finansowych, w pracy z audytorami zewnętrznymi, instytucjami finansowymi, organami kontrolnymi, w pracy na stanowisku samodzielnego księgowego
  • Znajomość Międzynarodowych Standardów Rachunkowości i Międzynarodowych Standardów Sprawozdawczości Finansowej
  • Rzetelność
  • Odpowiedzialność
  • Umiejętność pracy pod presją czasu
  • Umiejętność analitycznego myślenia i formułowania wniosków
  • Kreatywność, umiejętność argumentowania
Dostępność
  • Nasz urząd jest pracodawcą równych szans. Aplikacje rozważane są z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientację seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.
  • Jako osoba z niepełnosprawnością możesz skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu - złóż wówczas kopię dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność.
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, był mniejszy niż 6%.Warunki pracyPracownikom oferujemy:
  • Stabilną pracę w jednostce administracji publicznej, zatrudnienie na podstawie umowy o pracę
  • Rozwój umiejętności poprzez współpracę z ekspertami w swojej dziedzinie
  • Wynagrodzenie zasadnicze na wskazanym w ogłoszeniu stanowisku nie niższe niż 9107,90 zł brutto
  • Dodatek za wieloletnią pracę od 5% do 20% wynagrodzenia zasadniczego w zależności od udokumentowanego stażu pracy
  • Dodatkowe wynagrodzenie roczne (tzw. „trzynastka”)
  • Nagrody jubileuszowe
  • Dofinansowanie do zakupu okularów korekcyjnych
  • Ruchomy czas pracy z możliwością rozpoczynania pracy między 7:00 a 8:00
  • Otwartą i przyjazną atmosferę w pracy
  • Bezpieczne miejsce na rowery
  • Dobra lokalizacja w pobliżu dworca PKP i PKS
  • Pakiet socjalny: m.in. dofinansowanie do wypoczynku pracownika i jego dzieci, pożyczki pracownicze na preferencyjnych warunkach
  • Możliwość przystąpienia do ubezpieczenia grupowego na życie i zdrowie
  • Możliwość przystąpienia do Pracowniczej Kasy Zapomogowo-Pożyczkowej
  • Możliwość udziału w zawodach sportowych i rajdach organizowanych przez Krajową Administrację Skarbową
Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań:
  • Praca administracyjno-biurowa
  • Praca przy monitorze powyżej 4 godzin dziennie, przy naturalnym i sztucznym oświetleniu
  • Podstawowe wyposażenie na stanowisku to: komputer, telefon, kserokopiarka, niszczarka do dokumentów
Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy:
  • Praca w budynku III piętrowym
  • Budynek nie posiada: dźwigu osobowego, platformy dla potrzeb osób z niepełnosprawnością ruchową poruszających się na wózku
  • Wejście główne posiada podjazd zewnętrzny, wewnętrzny dla osób z niepełnosprawnością ruchową poruszających się na wózku
  • Węzeł sanitarny przystosowany do potrzeb osób z niepełnosprawnością ruchową poruszających się na wózku – parter budynku
  • Miejsce parkingowe dla osób ze szczególnymi potrzebami (art. 2 pkt 3, ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami Dz. U. 2024 r. poz. 1411) m.in. osób z niepełnosprawnością ruchową poruszających się na wózku w przestrzeni publicznej oraz przy budynku
  • Budynek, otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy nie są dostosowane do potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami – głównie osób z niepełnosprawnością
Dodatkowe informacjeOsoba podejmująca zatrudnienie w służbie cywilnej nie może prowadzić działalności gospodarczej na własny rachunek lub wspólnie z innymi osobami, a także zarządzać taką działalnością lub być przedstawicielem czy pełnomocnikiem w prowadzeniu takiej działalności oraz podlega innym ograniczeniom, o których mowa w art. 4 w związku z art. 2 pkt 2b ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o ograniczeniu prowadzenia działalności gospodarczej, przez osoby pełniące funkcje publiczne (Dz.U. z 2023 r. poz. 1090 ze zm.).O terminie i sposobie przeprowadzenia postępowania selekcyjnego kandydaci spełniający wymagania niezbędne określone w ogłoszeniu będą informowani telefonicznie w terminie późniejszym.Do składania ofert zachęcamy również osoby niepełnosprawne, które spełniają wymagania określone w niniejszym ogłoszeniu.W Krajowej Informacji Skarbowej obowiązuje procedura dokonywania zgłoszeń wewnętrznych naruszeń prawa. Informacja o procedurze jest dostępna na stronie BIP Krajowej Informacji Skarbowej (https://www.kis.gov.pl/kontakt/dane-teleadresowe), pod hasłem: Zgłoszenia sygnalne Komunikat.Oferty złożone po terminie (liczy się data stempla pocztowego) nie będą rozpatrywane.List motywacyjny oraz wszystkie oświadczenia muszą być własnoręcznie podpisane.Wzory oświadczeń umieszczone są na stronie BIP Krajowej Informacji Skarbowej (http://www.kis.gov.pl/ogloszenia/nabor/wzory-oswiadczen).Po zakończeniu naboru oferty osób niezatrudnionych podlegają usunięciu/zniszczeniu, o którym mowa w Zarządzeniu Nr 19/2022 Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z dnia 7 października 2022 r. w sprawie wprowadzenia Instrukcji przeprowadzenia naboru kandydatów do pracy w służbie cywilnej w Krajowej Informacji Skarbowej.Dodatkowe informacje można uzyskać pod nr tel.+48 33 472 79 64, +48 33 472 79 86.

Kancelaria Prezesa Rady Ministrów

Podobne oferty pracy

  • Specjalista ds. pełnej księgowości

    HR Sigma

    • Bielsko-Biała, śląskie
    Celem Agencji Zatrudnienia HR SIGMA jest umożliwienie kontaktu pomiędzy rozwijającymi się firmami a osobami poszukującymi nowego zatrudnienia. Główne założenia tej agencji opierają…
    • 1 godzina temu
  • Specjalista/Specjalistka ds. Marketing Automation

    APILO Sp. z o.o.

    • Kozy, śląskie
    to firma z **20-letnim doświadczeniem** w obszarze nowych technologii, która konsekwentnie rozwija swoją działalność. Zespół specjalizuje się w tworzeniu nowoczesnych rozwiązań dla…
    • 2 dni temu
  • Specjalista ds. technicznych

    Rosinski Packaging

    • Bielsko-Biała, śląskie
    ROSINSKI PACKAGING jest uznawanym producentem opakowań z tworzyw sztucznych, dedykowanych dla branży chemii gospodarczej, kosmetyków, artykułów spożywczych oraz parafarmaceutyków. …
    • 2 godziny temu