radca prawny
- Warszawa, mazowieckie
- Stała
- Pełny etat
- Bierze udział w przygotowaniu dokumentów spraw prowadzonych przed sądami powszechnymi, Sądem Najwyższym, sądami administracyjnymi, Naczelnym Sądem Administracyjnym, Trybunałem Konstytucyjnym oraz innymi organami.
- Opiniuje pod względem formalno-prawnym projekty umów oraz ich zmian, projekty wezwań oraz decyzji lub postanowień wydawanych w postępowaniu administracyjnym, zawiadomień do organów ścigania o podejrzeniu popełnienia przestępstw, w tym m.in. w zakresie programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko 2021 – 2027 (FEnIKS), programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021 – 2027 (FERS), inwestycji finansowanych z budżetu Ministra Zdrowia, Funduszu Medycznego, Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności
- Sporządza opinie prawne projektów/inwestycji będących w zakresie kompetencji Departamentu, w tym m.in. w zakresie programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko 2021 - 2027, programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021 - 2027, inwestycji finansowanych z budżetu Ministra Zdrowia, Funduszu Medycznego, Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności.
- Opiniuje projekty aktów prawnych w zakresie kompetencji Departamentu
- Bierze udział w prowadzeniu spraw związanych z udzielaniem pełnomocnictw i upoważnień Ministra i Dyrektora Generalnego, z wyłączeniem upoważnień z zakresu kontroli zewnętrznej
- Bierze udział w prowadzeniu spraw związanych z kwestią pomocy publicznej w ramach funduszy Unii Europejskiej, pozostających w kompetencji Departamentu
- Współpracuje z Departamentem Prawnym w zakresie aneksowania i rozwiązywania Porozumień między Instytucją Pośredniczącą a Instytucją Zarządzającą, w tym porozumienia w sprawie realizacji FERS i FEnIKS oraz przygotowywania i aktualizacji dokumentów programowych (np. wzór umowy o dofinansowanie).
- Departament Oceny Inwestycji mieści się Warszawie przy ul. Długiej 38/40; budynek nie jest dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych poruszających się na wózkach inwalidzkich; przed budynkiem jest podjazd dla wózków inwalidzkich jedynie na parter;
- Praca biurowa wykonywana jest w pozycji siedzącej przy komputerze.
- Zagrożenie korupcją.
- Stres związany z terminami realizacji zadań
- Podejmowanie decyzji/wydawanie opinii w sytuacji
- Sytuacje wymagające szybkiej i sprawnej komunikacji
wymaganych informacji w warunkach znacznych
ograniczeń czasowych.Inne informacje:W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościamiInformacje na temat Procedury zgłoszeń wewnętrznych w Ministerstwie Zdrowia znajdują się na stronie: https://www.gov.pl/web/zdrowie/procedura-zgloszen-wewnetrznychWymagania związane ze stanowiskiem pracyniezbędnewykształcenie: wyższe prawniczedoświadczenie zawodowe/staż pracyco najmniej 2 lata doświadczenia zawodowego
w zawodzie radcy prawnegopozostałe wymagania niezbędne:
- Uprawnienia radcy prawnego – wpis na listę radców prawnych
- Wiedza systemowa z zakresu działu „zdrowie”
- Znajomość kpa, kpc, prawo cywilne
- Znajomość zasad techniki prawodawczej
- Umiejętność argumentowania
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
- Umiejętność obsługi komputera, w tym programu Lex
- Umiejętność pracy w zespole
- Dyspozycyjność
- znajomość języka angielskiego na poziomie komunikatywnym
- CV i list motywacyjny
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
- W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
- Uprawnienia radcy prawnego - wpis na listę radców prawnych
- Uprawnienia radcy prawnego - wpis na listę radców prawnych
- Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
- Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
- Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
- kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
Decyduje data:wpływu oferty do urzędu
Miejsce składania dokumentów:
Ministerstwo Zdrowia, Biuro Administracyjne, ul. Miodowa 15, 00–952 Warszawa z dopiskiem: „DOI - 3233"
InfoPraca