
Head of Marketing (SaaS)
- Warszawa, mazowieckie
- Stała
- Pełny etat
- Tworzenie strategii opartej o cele SMART i KPI mierzące realny wpływ marketingu na sprzedaż - np. liczba SQL, CAC, CLTV, time-to-convert. Zdolność do skalowania działań od MVP kampanii do zautomatyzowanych procesów wspierających wzrost w tym strategii Go-to-Market (w tym AI features, pricing) dla nowych produktów z zakresu software'u. Współpraca z Zarządem w celu ustalania celów biznesowych i zarządzania budżetem działu.
- Tworzenie popytu i świadomości produktu/usługi na górze lejka - budowanie zainteresowania przed lead capture (np. content marketing, ABM, personalizacja).
- Planowanie i realizacja wielokanałowych kampanii marketingowych, które generują wysokiej jakości leady B2B. Opracowywanie procesów kwalifikacji i nurturowania leadów z wykorzystaniem marketing automation oraz optymalizacja lejka sprzedażowego.
- Tworzenie i nadzorowanie strategii brandingu oraz pozycjonowanie firmy jako lidera na rynku. Odpowiedzialność za rebranding i unowocześnianie identyfikacji wizualnej.
- Planowanie i realizacja kampanii skierowanych do istniejących klientów, w tym retention, upselling/cross-selling, współpraca z działami Customer Care i Customer Success. Wdrożenie działań lifecycle marketing oraz projektowanie sekwencji komunikacji wspierających LTV.
- Współpraca z działem produktu w celu tworzenia i komunikowania wartości produktu (value proposition) oraz jego nowych funkcji, np. poprzez tworzenie Case Studies/Client Success stores
- Kierowanie i rozwijanie zespołu marketingowego, w tym budowanie i dostosowywanie struktury zespołu do strategii firmy, delegowanie zadań, mentoring i rekrutacja
- Wdrażanie raportowania efektywności działań marketingowych z wykorzystaniem kluczowych wskaźników (KPIs). Analiza danych, monitorowanie ROI oraz optymalizacja kampanii. Przygotowanie i utrzymanie kalendarza działań marketingowych
- Ścisła współpraca z działami sprzedaży, obsługi klienta i produktu
- Nadzór nad wykorzystaniem narzędzi MarTech oraz systemem CRM
- Zarządzanie komunikacją zewnętrzną, w tym współpraca z agencjami (PR, software) i mediami branżowymi
- Koordynacja projektów tj.uczestnictwo w konferencjach, targach branżowych, czy praca nad stroną internetową
- 8+ lat doświadczenia w marketingu idealnie w szybkorosnących spółkach SaaS lub startupach technologicznych (marketing B2B)
- Doświadczenie w budowie skutecznych kampanii demand, lead generation i performance marketingu
- Praktyczna znajomość metod A/B testingu, growth hackingu, eksperymentów landing page'owych, integracji z CRM
- Doświadczenie w planowaniu i monitorowanie wielokanałowych kampanii marketingowych, w tym kanałów tradycyjnych (eventy), ukierunkowanych na generowanie leadów sprzedażowych B2B i marketing produktowy
- Wysoko rozwinięte umiejętności komunikacyjne i współpracy wewnątrz organizacji
- Mentalność 'startupowa': szybkie działanie, szukanie skalowalnych dźwigni wzrostu, minimalna zależność od zewnętrznych agencji
- Postawa bardzo analityczna, zorientowana na dane, KPIs i ciągłe doskonalenie procesów. Silne zorientowanie na testowanie hipotez rynkowych i mierzenie ich skutków w czasie rzeczywistym
- Duże doświadczenie w pracy na CRM oraz narzędziach marketing automation
- Doświadczenie w analizie ścieżek klienta, optymalizacji działań marketingowych oraz śledzeniu takich wskaźników jak CPL, ROI, LTV i koszt pozyskania klienta
- Umiejętność strategicznego myślenia z mocnym nastawieniem „hands-on”
- Energiczna i charyzmatyczna osobowość, zdolna do nadawania tempa i dynamiki zespołowi a także do wprowadzania szybkich i skutecznych rozwiązań
- Znajomość języka angielskiego (B2/C1)
- Praca w organizacji o dużym potencjale wzrostu i na rosnącym dwucyfrowo rynku
- Praca w modelu hybrydowym (3 dni w tygodniu z biura w Warszawie)
- Kontakt B2B: Wynagrodzenie podstawowe + bonus
- Duża swoboda w działaniu i możliwość wdrożenia wielu zmian realnie wpływając na firmę
świata pracy