Key Account Manager Eksportu rynki zagraniczne

Grafton

  • Żory, śląskie
  • Stała
  • Pełny etat
  • 10 dni temu
Treść ofertyWspólnie z naszym Klientem - firmą produkcyjną działającą w branży FMCG na rynkach międzynarodowych, w związku z rozwojem struktur organizacyjnej, poszukujemy osoby na stanowisko:Key Account Manager ds. Eksportu (rynki zagraniczne)Miejsce pracy: okolice Żor - praca hybrydowa: 3 dni pracy z biura, 2 dni pracy zdalnej.Zakres odpowiedzialności:
  • zarządzanie relacjami z kluczowymi klientami zagranicznymi: budowanie i utrzymywanie długofalowych relacji poprzez prowadzenie spotkań, negocjacji handlowych, rozwijanie współpracy z istniejącymi kontrahentami poprzez identyfikację nowych potrzeb, cross-selling oraz up-selling, współtworzenie strategii handlowych, dobór komponentów oraz rekomendacje w procesie tworzenia produktów marek własnych i brand-owych, realizowanie celów sprzedaży eksportowej, analizowanie oraz monitorowanie poziomu sprzedaży, marż, warunków handlowych oraz rentowności współpracy;
  • samodzielne przygotowywanie strategii rynkowych: opracowywanie strategii wejścia i rozwoju na nowych rynkach eksportowych, przygotowywanie analiz potencjału danego rynku, barier wejścia, wymagań formalnych oraz struktury dystrybucji, prezentowanie alternatywnych scenariuszy ekspansji przed Dyrektorem ds. Eksportu oraz Zarządem;
  • proces ofertowania oraz negocjacji: tworzenie i dostosowywanie ofert handlowych do specyfiki danego kraju i partnera biznesowego, negocjowanie warunków współpracy, cen, warunków płatności, incoterms, MOQ itp.;
  • koordynowanie komunikacji oraz procesów wewnętrznych: ścisła współpraca z działem logistyki, obsługi klienta, marketingu, finansów i produkcji, zapewnienie płynności procesów realizacji zamówień eksportowych. rozwiązywanie bieżących problemów operacyjnych i reklamacyjnych;
  • monitorowanie rynku oraz działań konkurencji: śledzenie trendów i zmian rynkowych w wyznaczonych krajach, analizowanie działań konkurencji oraz raportowanie istotnych zmian i zagrożeń;
  • raportowanie i KPI: regularne raportowanie wyników i działań do przełożonych, monitorowanie wskaźników efektywności (KPI), przygotowywanie prognoz sprzedaży i analiz efektywności współpracy.
Wymagania:
  • min. 3 - letnie doświadczenie zawodowe w obszarze sprzedaży na rynkach zagranicznych,
  • doświadczenie w branży FMCG, chemii gospodarczej, kosmetykach i pokrewne, będzie dodatkowym atutem,
  • bardzo dobra znajomość min. 2 języków obcych, zarówno w mowie jak i w piśmie: w tym języka angielskiego oraz innego języka obcego (jak, np. francuskiego, niemieckiego, hiszpańskiego, norweskiego, szwedzkiego, chińskiego lub inne),
  • wykształcenie wyższe związane z kierunkami ekonomicznymi, zarządzania czy handlu zagranicznego,
  • umiejętność samodzielnego planowania i wdrażania strategii eksportowych,
  • doświadczenie w analizie rynków zagranicznych i przygotowywaniu prezentacji dla kadry zarządzającej,
  • zdolność do precyzyjnego definiowania celów i opracowywania planów ich realizacji,
  • silne umiejętności negocjacyjne, komunikacyjne i organizacyjne,
  • gotowość do pracy w systemie hybrydowym (3 dni pracy z biura) oraz gotowość do podróży służbowych za granicę.
Korzyści:
  • możliwość rozwoju zawodowego w firmie będącej liderem na rynku,
  • stabilne zatrudnienie w oparciu o umowę o pracę,
  • ekspansja na kontakty międzynarodowe,
  • atrakcyjny system wynagrodzenia (podstawa oraz premia),
  • pakiet benefitów pozapłacowych (ubezpieczenie grupowe, opieka medyczna, karta sportowa, wczasy pod gruszą),
  • narzędzia pracy, dostępne również do użytku prywatnego: samochód, komputer oraz telefon.
W celu złożenia aplikacji prosimy o kliknięcie przycisku „Aplikuj teraz“ i postępowanie zgodnie z instrukcjami. W przypadku wcześniejszych spotkań w firmie Grafton, prosimy o bezpośredni kontakt z konsu

Grafton