INSPEKTOR DS. BHP ( NABÓR NA WOLNE STANOWISKO URZĘDNICZE, 1/4 ETATU)
Centralna Baza Ofert Pracy
- Suwałki, podlaskie
- Tymczasowa
- Niepełny etat
Obowiązki:Zakres podstawowych zadań wykonywanych na stanowisku:
1)przeprowadzanie kontroli warunków pracy oraz przestrzegania przepisów i zasad bezpieczeństwa i higieny pracy, ze szczególnym uwzględnieniem stanowisk pracy, na których są zatrudnione kobiety w ciąży lub karmiące dziec-ko piersią, młodociani, niepełnosprawni, pracownicy wykonujący pracę zmianową, w tym pracujący w nocy, oraz osoby fizyczne wykonujące pracę na innej podstawie niż stosunek pracy w zakładzie pracy lub w miejscu wyznaczonym przez pracodawcę,
2)bieżące informowanie Zakładu Pracy o stwierdzonych zagrożeniach zawodowych, wraz z wnioskami zmierzają-cymi do usuwania tych zagrożeń,
3)sporządzanie i przedstawianie Zakładu Pracy, co najmniej raz w roku, okresowych analiz stanu bezpieczeństwa i higieny pracy zawierających propozycje przedsięwzięć technicznych i organizacyjnych mających na celu zapo-bieganie zagrożeniom życia i zdrowia pracowników oraz poprawę warunków pracy,
4)udział w opracowywaniu planów modernizacji i rozwoju zakładu pracy oraz przedstawianie propozycji dotyczą-cych uwzględnienia w tych planach rozwiązań techniczno-organizacyjnych zapewniających poprawę stanu bez-pieczeństwa i higieny pracy,
5) udział w ocenie założeń i dokumentacji dotyczących modernizacji zakładu pracy albo jego części, a także no-wych inwestycji, oraz zgłaszanie wniosków dotyczących uwzględnienia wymagań bezpieczeństwa i higieny pracy w tych założeniach
i dokumentacji,
6)udział w przekazywaniu do użytkowania nowo budowanych lub przebudowywanych obiektów budowlanych al-bo ich części, w których przewiduje się pomieszczenia pracy, urządzeń produkcyjnych oraz innych urządzeń ma-jących wpływ na warunki pracy i bezpieczeństwo pracowników,
7)zgłaszanie wniosków dotyczących wymagań bezpieczeństwa i higieny pracy
w stosowanych oraz nowo wprowadzanych procesach produkcyjnych,
8)przedstawianie na rzecz Zakładu Pracy wniosków dotyczących zachowania wymagań ergonomii na stanowiskach pracy,
9)udział w opracowywaniu zakładowych układów zbiorowych pracy, wewnętrznych zarządzeń, regulaminów i in-strukcji ogólnych dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy oraz w ustalaniu zadań osób kierujących pracow-nikami w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy,
10)opiniowanie szczegółowych instrukcji dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy na poszczególnych stanowi-skach pracy,
11)udział w ustalaniu okoliczności i przyczyn wypadków przy pracy oraz
w opracowywaniu wniosków wynikających z badania przyczyn i okoliczności tych wypadków oraz zachorowań na choroby zawodowe, a także kontrola realizacji tych wniosków,
12)prowadzenie rejestrów, kompletowanie i przechowywanie dokumentów dotyczących wypadków przy pracy, stwierdzonych chorób zawodowych i podejrzeń o takie choroby, a także przechowywanie wyników badań i po-miarów czynników szkodliwych dla zdrowia w środowisku pracy,
13)doradztwo w zakresie stosowania przepisów oraz zasad bezpieczeństwa i higieny pracy,
14)udział w dokonywaniu oceny ryzyka zawodowego, które wiąże się z wykonywaną pracą,
15)doradztwo w zakresie organizacji i metod pracy na stanowiskach pracy, na których występują czynniki niebez-pieczne, szkodliwe dla zdrowia lub warunki uciążliwe, oraz doboru najwłaściwszych środków ochrony zbiorowej i indywidualnej,
16)współpraca z właściwymi komórkami organizacyjnymi lub osobami, w szczególności w zakresie organizowania i zapewnienia odpowiedniego poziomu szkoleń w dziedzinie bezpieczeństwa i higieny pracy oraz zapewnienia wła-ściwej adaptacji zawodowej nowo zatrudnionych pracowników,
17)współpraca z laboratoriami upoważnionymi, zgodnie z odrębnymi przepisami, do dokonywania badań i pomia-rów czynników szkodliwych dla zdrowia lub warunków uciążliwych, występujących w środowisku pracy, w za-kresie organizowania tych badań i pomiarów oraz sposobów ochrony pracowników przed tymi czynnikami lub warunkami,
18) współpraca z laboratoriami i innymi jednostkami zajmującymi się pomiarami stanu środowiska naturalnego, działającymi w systemie państwowego monitoringu środowiska, określonego w odrębnego przepisach,
19)współdziałanie z lekarzem sprawującym profilaktyczną opiekę zdrowotną nad pracownikami, a w szczególności przy organizowaniu okresowych badań lekarskich pracowników,
20)współdziałanie ze społeczną inspekcją pracy oraz z zakładowymi organizacjami związkowymi przy:
a) podejmowaniu przez nie działań mających na celu przestrzeganie przepisów oraz zasad bezpieczeństwa i higie-ny pracy, w trybie i w zakresie ustalonym w odrębnych przepisach,
b) podejmowanych przez pracodawcę przedsięwzięciach mających na celu poprawę warunków pracy,
21)uczestniczenie w konsultacjach w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy, a także w pracach komisji bezpieczeń-stwa i higieny pracy oraz innych zakładowych komisji zajmujących się problematyką bezpieczeństwa i higieny pracy, w tym zapobieganiem chorobom zawodowym i wypadkom przy pracy
22)inicjowanie i rozwijanie na terenie zakładu pracy różnych form popularyzacji problematyki bezpieczeństwa i hi-gieny pracy oraz ergonomii.Wymagania:Wymagania konieczne:Wykształcenie:
- średnie zawodowe
- Specjalista bezpieczeństwa i higieny pracy (wymagany staż - lata: 1)
- I. Wymagania niezbędne:1. Obywatelstwo polskie, z uwzględnieniem ust. VI pkt 5 niniejszego ogłoszenia.2. Wykształcenie średnie potwierdzające zawód technika bezpieczeństwa i higieny pracy lubwykształcenie wyższe o kierunku lub specjalności w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracylub studia podyplomowe.3. Pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych.4. Brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżeniapublicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.5. Stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na oferowanym stanowisku.6. Nieposzlakowana opinia.II. Wymagania dodatkowe:1. Aktualne szkolenie w dziedzinie bezpieczeństwa i higieny pracy dla pracowników służby bhp.2. Biegła umiejętność obsługi komputera, w szczególności Word, Excel.3. Umiejętność analizy dokumentów, sporządzania pism urzędowych.4. Dobra organizacja pracy, samodzielność w wykonywaniu powierzonych czynności.sumienność, wysoka kultura osobista, odpowiedzialność, umiejętność pracy w zespole.Mile widziany rok doświadczenia zawodowego.
InfoPraca