INSPEKTOR DS. KSIĘGOWOŚCI BUDŻETOWEJ
Centralna Baza Ofert Pracy
- Mielno, zachodniopomorskie
- Tymczasowa
- Pełny etat
Obowiązki:1) rejestrowanie dokumentów księgowych;
2) księgowanie zaangażowania wydatków;
3)dekretowanie, wprowadzanie dokumentów do systemu finansowo księgowego;
4) współpraca z referatami urzędu oraz podległymi jednostkami w zakresie dowodów księgowych, (faktur i innych dokumentów księgowych);
5) weryfikacja danych zawartych w księgach rachunkowych cząstkowych, uzgadnianie sald kont syntetycznych i analitycznych oraz ich inwentaryzacja;
6) przeksięgowania roczne, przygotowanie danych do sprawozdań finansowych (bilansu); 7) przygotowanie danych do sprawozdań budżetowych oraz sprawozdań z operacji finansowych - miesięcznych, kwartalnych, półrocznych, rocznych dla jednostki. 8) uzgadnianie wyciągów bankowych
9) rozliczanie inwentaryzacji środków trwałych;
10) archiwizacja dokumentów księgowych.Wymagania:Wymagania konieczne:Wykształcenie:
- wyższe (w tym licencjat)
- Wymagania niezbędne: 1) posiadanie obywatelska polskiego2) posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych3) posiadanie stanu zdrowia pozwalającego na zatrudnienie na stanowisku urzędniczym4) niekaralność za umyślne przestępstwo ściągane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe5) nieposzlakowana opinia6) wykształcenie wyższe i min. 3 lata pracy7) doświadczenie zawodowe w pracy na podobnym stanowisku ( księgowość budżetowa w jednostce samorządowej )Wymagania dodatkowe:1) Znajomość przepisów prawnych niezbędnych do wykonywania zadań na w/w stanowisku, w szczególności: ustawy z dnia 29.09.1994 r. o rachunkowości, ustawy z dnia 27.08.2009 r. o finansach publicznych, rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 02.03.2010 r. w sprawie szczegółowej klasyfikacji dochodów, wydatków, przychodów i rozchodów oraz środków pochodzących ze źródeł zagranicznych, rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 29.01.2025 r. w sprawie sprawozdawczości budżetowej, rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 04.03.2010 r. w sprawie sprawozdań jednostek sektora finansów publicznych w zakresie operacji finansowych, ustawy z dnia 08.03.1990 r. o samorządzie gminnym2) znajomość klasyfikacji budżetowej i umiejętność jej wykorzystania w praktyce3) wykształcenie o kierunku lub specjalności: ekonomia, finanse, rachunkowość4) biegła obsługa komputera i innych urządzeń biurowych 5) znajomość obsługi pakietu MS Office, w tym arkusz kalkulacyjny Excel6) wysoko poziom komunikacji werbalnej, umiejętność negocjacji, odpowiedzialność, sumienność, systematyczność, zaangażowanie, umiejętność pracy w zespole
InfoPraca