
Zastępczyni/Zastępca Głównej Księgowej
- Opole, opolskie
- Stała
- Pełny etat
- Sprawozdawczość: Aktywny udział w sporządzaniu jednostkowych sprawozdań finansowych (miesięcznych, kwartalnych, rocznych) zgodnie z Ustawą o Rachunkowości.
- Podatki: Nadzór nad prawidłowością rozliczeń podatkowych, w tym przygotowywanie i weryfikacja deklaracji CIT, VAT, JPK oraz innych wymaganych prawem.
- Księgowość produkcyjna: Kontrola i analiza kosztów produkcji, w tym kalkulacja kosztu wytworzenia produktu, analiza odchyleń oraz nadzór nad prawidłowym rozliczaniem produkcji w toku.
- Zarządzanie Zapasami: Nadzór nad prawidłowym funkcjonowaniem gospodarki magazynowej, w tym kontrola ewidencji zapasów surowców, materiałów i wyrobów gotowych oraz udział w procesach inwentaryzacji.
- Majątek Trwały: Prowadzenie i nadzór nad ewidencją środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych, w tym naliczanie amortyzacji.
- Nadzór i Kontrola: Weryfikacja i dekretacja dokumentów księgowych, nadzór nad poprawnością zapisów na kontach księgowych oraz uzgadnianie sald.
- Wsparcie i Zastępstwo: Ścisła współpraca i wsparcie Głównej Księgowej w codziennych obowiązkach oraz zastępowanie jej podczas nieobecności.
- Optymalizacja: Udział w tworzeniu i optymalizacji wewnętrznych procedur księgowych oraz we wdrożeniach nowych rozwiązań systemowych.
- Współpraca: Współpraca z instytucjami zewnętrznymi (Urząd Skarbowy, ZUS, GUS) oraz z audytorami zewnętrznymi.
- Doświadczenie: Minimum 5 lat doświadczenia zawodowego w dziale księgowości, w tym co najmniej 2 lata na samodzielnym stanowisku w firmie o profilu produkcyjnym.
- Wykształcenie: Wyższe kierunkowe (finanse, rachunkowość, ekonomia lub pokrewne).
- Wiedza Merytoryczna: Bardzo dobra, ugruntowana praktyczną wiedzą znajomość Ustawy o Rachunkowości, przepisów podatkowych (CIT, VAT) oraz standardów sprawozdawczości finansowej.
- Rachunkowość Kosztów: Praktyczna wiedza z zakresu rachunkowości zarządczej i kosztowej, w szczególności w obszarze rozliczania produkcji.
- Systemy IT: Biegła obsługa zintegrowanego systemu klasy ERP (np. SAP, Oracle,
- Comarch XL/Optima).
- Narzędzia Biurowe: Zaawansowana znajomość pakietu MS Office, w szczególności
- programu MS Excel.
- Kompetencje Miękkie:
- Doskonałe umiejętności analityczne i zdolność do rozwiązywania problemów.
- Samodzielność, odpowiedzialność i bardzo dobra organizacja pracy.
- Skrupulatność, dokładność i terminowość w realizacji powierzonych zadań.
- Umiejętność efektywnej pracy w zespole.
- Doświadczenie w zarządzaniu zespołem księgowym (tutaj 7 osób).
- Posiadanie Certyfikatu Księgowego Ministerstwa Finansów lub bycie w trakcie
- zdobywania uprawnień Biegłego Rewidenta.
- Znajomość języka angielskiego w stopniu umożliwiającym swobodną komunikację biznesową.
- Atrakcyjne wynagrodzenie
- Pakiet niezbędnych narzędzi w tym samochód służbowy
- Premię roczna uzależnioną od wyników
- Opiekę medyczną
- Kartę lunchową
- Dofinansowanie do lekcji języka angielskiego
świata pracyObserwuj nasWybierz krajWYSER
A Gi Group company,
First Italian multinational
in the employment industry.PrivacyMORE THAN WORKKlauzula prawna Wyser jest częścią grupy kapitałowej Gi Group Holding, pierwszej włoskiej międzynarodowej organizacji w branży zatrudnienia, zajmującej się wyszukiwaniem i selekcją managerów wyższego szczebla oraz dyrektorów.