
główny księgowy
Kancelaria Prezesa Rady Ministrów
- Katowice, śląskie
- Stała
- Pełny etat
- Organizuje sporządzanie, przyjmowanie, obieg, archiwizowanie i kontrolę dokumentów w celu zapewnienia: właściwego przebiegu operacji gospodarczych, sporządzania sprawozdawczości budżetowej i finansowej.
- Prowadzi i koordynuje księgowości oraz sporządza plan oraz sprawozdawczość finansową i budżetową w celu zapewnienia: terminowego przekazywania rzetelnych informacji dot. wykonania wydatków i dochodów, prawidłowego i terminowego dokonywania rozliczeń finansowych (m. in. podatku dochodowego, składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne, Fundusz Pracy), udzielania wyjaśnień komórkom kontroli wewnętrznej i organom kontroli zewnętrznej.
- Nadzoruje i realizuje prace z zakresu rachunkowości wykonywanych przez podległe komórki organizacyjne (samodzielne stanowisko kasowe) i kieruje pracą podległych pracowników w celu prawidłowego ewidencjonowania i rozliczania środków budżetowych.
- Nadzoruje prawidłowość naliczania wynagrodzeń z tytułu umów o pracę oraz umów cywilnoprawnych.
- Wykonuje dyspozycje środkami pieniężnymi w celu realizacji zobowiązań wynikających z planu budżetu lub planu finansowego III stopnia oraz harmonogramu dochodów i wydatków.
- Akceptuje umowy zawierane przez Inspektorat w celu zapewnienia środków na ich realizację.
- Nadzoruje gospodarkę kasową w celu zapewnienia przestrzegania zasad rozliczeń pieniężnych i ochrony wartości pieniężnych.
- Sprawdza i zatwierdza jednostkowe sprawozdania budżetowe i finansowe z wykonania budżetu w celu przekazania dysponentowi głównemu rzetelnych informacji z wykonania budżetu dysponenta III stopnia.
- Wykształcenie: wyższe ukończenie ekonomicznych jednolitych studiów magisterskich, ekonomicznych wyższych studiów zawodowych, uzupełniających ekonomicznych studiów magisterskich lub ekonomicznych studiów podyplomowych lub wykształcenie średnie: ukończenie średniej, policealnej lub pomaturalnej szkoły ekonomicznej.
- Doświadczenie zawodowe co najmniej 3 lata praktyka w księgowości przy wykształceniu wyższym, co najmniej 6 - letnia praktyka w księgowości przy wykształceniu średnim.
- Znajomość ustaw: o rachunkowości, o finansach publicznych, budżetowej, prawo zamówień publicznych, o podatku dochodowym od osób prawnych i fizycznych.
- Znajomości języka polskiego w mowie i piśmie w zakresie koniecznym do wykonywania obowiązków głównego księgowego.
- Umiejętność analitycznego myślenia.
- Umiejętność kształtowania relacji interpersonalnych.
- Odporność na stres.
- Umiejętność organizowania pracy.
- Umiejętność zarządzania ludźmi.
- W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944-1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
- Doświadczenie zawodowe : minimum 1 rok doświadczenia w zakresie spraw płacowych.
- Wpis do rejestru biegłych rewidentów na podstawie odrębnych przepisów lub certyfikat księgowego uprawniający do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych albo świadectwo kwalifikacyjne uprawniające do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych, wydane na podstawie odrębnych przepisów.
- Ruchomy czas pracy
- Możliwość wyjścia w celu załatwienia ważnej sprawy
- Pomieszczenie lub stojaki na rowery na terenie urzędu
- Miejsce parkingowe na terenie urzędu
- Dostosowanie planów urlopów pracowników posiadających dzieci w wieku szkolnym i przedszkolnym do terminów wakacji, ferii i przerw świątecznych
- Dofinansowanie do wypoczynku pracowników
- Dofinansowanie do wypoczynku dzieci pracowników
- Dofinansowanie do zakupu okularów.
- Dodatkowe wynagrodzenie roczne (tzw. „trzynastka”).
- Dodatek za wieloletnią pracę, który przysługuje po 5 latach pracy w wysokości 5% miesięcznego wynagrodzenia zasadniczego i wzrasta o 1% za każdy rok pracy aż do osiągnięcia 20% miesięcznego wynagrodzenia zasadniczego.
- Nasz urząd jest pracodawcą równych szans. Aplikacje rozważane są z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientację seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.
- Do składania ofert zachęcamy również osoby ze szczególnymi potrzebami.
- Jako osoba z niepełnosprawnością możesz skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu - złóż wówczas kopię dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność.
- Jako osoba z niepełnosprawnością możesz skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu – złóż wówczas kopię dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność.
- Miejsca do parkowania dla osób z niepełnosprawnością znajdują się naprzeciw wejścia głównego do budynku oraz z prawej strony budynku przed stacją TRAFO.
- Osoba z psem asystującym ma prawo wejść do budynku jak każdy inny klient, do stref ogólnodostępnych. W celu ułatwienia poruszania się po budynku istnieje możliwość otrzymania asysty pracownika ochrony.
- Osoby niesłyszące lub niedosłyszące mają możliwość skorzystania z przenośnej pętli indukcyjnej, która znajduje się w Kancelarii – biurze podawczym Wojewódzkiego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego na VIII piętrze budynku w pokoju 8.01.
- Osoba niesłysząca lub słabosłysząca ma możliwość skorzystania z pomocy tłumacza języka migowego, taką usługę należy zgłosić (pisemnie, mejlowo) na trzy dni przed planowaną wizytą w urzędzie.
- Osoby niedowidzące mają możliwość skorzystania przy wykorzystywaniu materiałów w trakcie naboru z lupy, która znajduje się w Kancelarii – biurze podawczym Wojewódzkiego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego na VIII piętrze budynku w pokoju 8.01.
- praca administracyjno-biurowa z dużą ilością dokumentów, pod presją czasu,
- praca przy obsłudze monitora ekranowego powyżej 4 godzin dziennie;
- miejsce pracy na IX piętrze w siedzibie Inspektoratu,
- zagrożenie korupcją,
- częste reprezentowanie urzędu na zewnątrz;
- wejście główne od strony ul. Powstańców jest w pełni dostosowana dla osób poruszających się na wózkach, dzięki podjazdowi oraz wyposażeniu w drzwi automatyczne,
- budynek wyposażony jest w dwie windy osobowe w system dźwiękowy. Wszystkie panele posiadają informację w brajlu, przycisk zero jest odznaczony kolorem. Wszystkie windy posiadają wyświetlacz pokazujący numer piętra,
- budynek został wyposażony w system elektronicznych znaczników systemu TOTUPOINT, naprowadzających dźwiękowo osoby niewidome lub słabowidzące,
- w budynku znajdują się toalety przeznaczone dla osób z niepełnosprawnością (parter oraz piętra: I, III, V, VII, IX, X). Wszystkie toalety wyposażone są w alarmy, sygnalizację wezwania pomocy (lampka sygnałowa od strony korytarza).
- Jeśli zostaniesz zakwalifikowany do kolejnego etapu, powiadomimy Cię o tym mailowo (lub telefonicznie - jeżeli nie podałeś adresu e-mail). Tak samo zrobimy, jeśli nie uda Ci się przejść do dalszego etapu.
- Oświadczenia podpisz odręcznie i wstaw datę ich sporządzenia.
- Oferty kandydatów, którzy nie zostali zatrudnieni, zniszczymy po 3 miesiącach od zakończenia naboru. Do tego czasu będzie można je odebrać w urzędzie (ale nie odeślemy ich).
- Nie rozpatrzymy oferty, którą otrzymamy po terminie. Dotyczy to też uzupełniania ofert.
- Kompletna aplikacja to taka, która zawiera wszystkie wymagane dokumenty i własnoręcznie podpisane oświadczenia.
- Do dokumentów sporządzonych w języku obcym dołącz kopie ich tłumaczenia na język polski sporządzone przez tłumacza przysięgłego.
- Nie przesyłaj wszystkich dokumentów, które uznasz, że mogą Ci pomóc w naborze. Prześlij tylko te, których wymagamy lub zalecamy.
- Zwróć uwagę na warunki pracy, które wskazaliśmy w ogłoszeniu - rzetelnie oceń, czy odpowiada Ci taka praca.
- Złożone przez Ciebie dokumenty zweryfikujemy pod względem formalnym na podstawie zapisów ogłoszenia dotyczących wymaganych i dodatkowych dokumentów.
- Długość i rodzaj Twojego doświadczenia zawodowego musi jednoznacznie wynikać ze złożonych dokumentów.
- Osoba wybrana do zatrudnienia, która urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r., będzie zobowiązana (przed nawiązaniem stosunku pracy) do złożenia oświadczenia lustracyjnego lub informacji o uprzednim złożeniu oświadczenia lustracyjnego (według wzoru określonego w nw. ustawie), zgodnie z art. 7 ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944-1990 oraz treści tych dokumentów (t. j. Dz. U. z 2020 r. poz. 2141 z późn. zm.).
- I etap – analiza merytoryczna dokumentów aplikacyjnych.
- II etap – możliwość przeprowadzenia pisemnego testu wiedzy.
- III etap – rozmowy kwalifikacyjne.
- Nabór może być prowadzony częściowo zdalnie.