starszy specjalista

Kancelaria Prezesa Rady Ministrów

  • Warszawa, mazowieckie
  • Stała
  • Pełny etat
  • 1 dzień temu
Czym będziesz się zajmowaćOsoba na tym stanowisku:
  • Sporządza listy wynagrodzeń, również ze środków unijnych, pracowników i funkcjonariuszy wraz z rozliczeniem nieobecności z tytułu choroby i macierzyństwa oraz naliczeniem za ten okres właściwych świadczeń, a także rozlicza urlopy wychowawcze i bezpłatne. Sporządza listy wypłat dotyczące pozostałych należności dla pracowników i funkcjonariuszy Ministerstwa. Przygotowuje przelewy z tytułu ww. należności na osobiste rachunki bankowe w systemie bankowości elektronicznej NBP oraz obsługuje portal BGK-Zlecenia w zakresie zapotrzebowania na środki finansowe z budżetu środków europejskich. Kontroluje przekazane pracodawcy do realizacji sumy egzekwowane na mocy tytułów wykonawczych na zaspokojenie świadczeń alimentacyjnych i komorniczych oraz z innych tytułów. Zajmuje się prawidłowym naliczaniem i odprowadzaniem na rzecz innych podmiotów dobrowolnych potrąceń. Udziela wsparcie w zakresie finansowym w przygotowywaniu wniosków o płatność wraz z dokumentami potwierdzającymi wydatkowanie środków w ramach projektu UE. Archiwizuje dokumenty wytworzone w ramach realizowanych zadań.
  • Przygotowuje, w zakresie wynagrodzeń i uposażeń, sprawozdawczość budżetową oraz inne sprawozdania i informacje wynikające z przepisów ogólnych, a także zestawienia oraz informacje na potrzeby wewnętrzne Ministerstwa.
  • Dokonuje prawidłowego ustalania i rozliczania należności oraz sporządza właściwe deklaracje elektroniczne z tytułu potraceń publicznoprawnych wynikających ze stosunku pracy, służby oraz umów cywilnoprawnych w zakresie podatku dochodowego od osób fizycznych, składek oraz świadczeń z ubezpieczeń społecznych, składki zdrowotnej, Funduszu Pracy, wpłat na PPK, wpłat na PFRON oraz prowadzi bieżącą i terminową dokumentację dotyczącą pracowników w przedmiotowym zakresie w dedykowanych systemach oraz uzgadnia kwoty ujęte w deklaracjach z dokumentacją płacową pracowników oraz ewidencją księgową.
  • Sporządza listy wynagrodzeń bezosobowych, w tym z tytułu umów cywilnoprawnych, członków komisji działających przy Ministrze SWiA z tytułu udziału w pracach komisji oraz osób fizycznych niebędących pracownikami oraz przygotowuje przelewy w systemie bankowości elektronicznej NBP z tego tytułu. Wprowadza niezbędne dane kadrowo-płacowe do systemu FT-Kadry.
  • Sporządza informacje, wyjaśnienia oraz odpowiedzi dotyczące funduszu wynagrodzeń w ramach zapytań poselskich, wniosków w trybie dostępu do informacji publicznej oraz w zakresie prowadzonych kontroli w tym NIK.
  • Obsługuje pracowników w zakresie wypłacanych wynagrodzeń i innych należności, w tym: informuje i udziela wyjaśnień zainteresowanym pracownikom w zakresie naliczonych wypłat, przygotowuje zaświadczenia o wysokości wynagrodzeń na prośbę pracowników, sporządza deklaracje roczne o uzyskanych przez pracownika dochodach oraz zaliczkach pobranych na podatek dochodowy w danym roku (druk PIT), przygotowuje zaświadczenia niezbędne do ustalenia rocznej podstawy składek emerytalno-rentowych, przygotowuje informacje dla komorników, informacje i zaświadczenia dla ZUS w zakresie wypłacanych świadczeń chorobowych oraz odprowadzonych składek na ubezpieczenie społeczne.
  • Realizuje bieżącą współpracę z dostawcą systemu dedykowanego do naliczania wynagrodzeń, w zakresie wprowadzania, modyfikacji i zmian w systemie FT-Płace wynikających z przepisów ogólnych oraz wymogów wewnętrznych Ministerstwa. Prowadzi bieżącą współpracę z komórką ds. kadrowych Ministerstwa.
Kogo poszukujemyPotrzebne ci będą (wymagania niezbędne)
  • Wykształcenie: wyższe
  • Powyżej 2 lat doświadczenia zawodowego w obszarze naliczania wynagrodzeń.
  • Znajomość zasad naliczania wynagrodzeń, rozliczania nieobecności z tytułu niezdolności do pracy, dokonywania obowiązkowych potrąceń z wynagrodzeń, obsługa systemów informatycznych dedykowanych dla powyższego stanowiska. Umiejętność obsługi arkusza kalkulacyjnego Excel oraz obsługi systemów kadrowo-płacowych
  • Radzenie sobie w sytuacjach kryzysowych, umiejętność myślenia analitycznego oraz orientacja na klienta
  • Umiejętność organizacji pracy i orientacja na osiąganie celów, umiejętność współpracy, skutecznego komunikowania się, rzetelność, gotowość do doskonalenia zawodowego
  • Wyrażenie zgody na przeprowadzenie postępowania sprawdzającego zgodnie z przepisami o ochronie informacji niejawnych lub posiadanie poświadczenia bezpieczeństwa uprawniającego do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „poufne”
  • W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944-1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Dodatkowym atutem będzie (wymagania dodatkowe)
  • Co najmniej rok doświadczenia zawodowego w administracji publicznej.
  • Co najmniej rok doświadczenia zawodowego w obsłudze programu Płatnik.
  • Co najmniej rok doświadczenia zawodowego w dziale księgowości.
  • Ukończony kurs kadrowo-płacowy.
  • Znajomość języka angielskiego na poziomie komunikatywnym.
Co oferujemy
  • Dodatek za wysługę lat (powyżej 5 lat) od 5% do 20% wynagrodzenia zasadniczego w zależności od udokumentowanego stażu pracy.
  • "Ruchomy czas pracy” (możliwość rozpoczęcia pracy pomiędzy godziną 7.00-9.00).
  • Możliwość zakupu przez pracowników pakietu opieki medycznej i ubezpieczenia na życie dla nich i ich bliskich.
  • Możliwość rozwoju zawodowego, uczestniczenia w szkoleniach oraz częściowej refundacji kosztów nauki języka obcego, studiów podyplomowych.
  • Różnorodny pakiet socjalny i pakiet benefitów (w szczególności dofinansowanie do wypoczynku dla pracownika i jego dzieci, dofinansowanie do pobytu pracownika na leczeniu sanatoryjnym lub wczasach profilaktyczno-leczniczych, możliwość wzięcia pożyczki mieszkaniowej, uzyskania wsparcia finansowego z tytułu urodzenia lub przysposobienia dziecka, a także wsparcia finansowego w trudnych sytuacjach).
  • Możliwość korzystania z Kasy Zapomogowo Pożyczkowej.
  • Możliwość korzystania z pobytów leczniczych w wybranych Sanatoriach Uzdrowiskowych MSWiA w ramach dostępnych miejsc oraz możliwość korzystania z miejsc w ośrodkach wypoczynkowych współpracujących z pracodawcą.
  • Stojaki / miejsce na rowery w lokalizacji przy ul. Batorego 5.
  • Bufet w budynku MSWiA na ul. Batorego 5.
Dostępność
  • Nasz urząd jest pracodawcą równych szans. Aplikacje rozważane są z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientację seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.
  • Do składania ofert zachęcamy również osoby ze szczególnymi potrzebami.
  • Jako osoba ze szczególnymi potrzebami możesz je zgłosić na etapie składania dokumentów.
  • Jako osoba z niepełnosprawnością możesz skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu - złóż wówczas kopię dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność.
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, był mniejszy niż 6%.
  • Podczas rekrutacji podejmujemy działania, by materiały wykorzystywane w trakcie naboru dostosować do potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami (np. udostępnimy materiały wydrukowane większą czcionką).
Warunki pracyBudynek przy ul. Stefana Batorego 5:Wejście do budynku od strony ul. Rakowieckiej 2a w Warszawie (Biuro Przepustek) wyposażone w windę zewnętrzną dla osób niepełnosprawnych.Wejście do budynku przy ul. Stefana Batorego 5 wyposażone w podjazd dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich. Szerokość ciągów komunikacyjnych i drzwi wewnętrznych dostosowane są do potrzeb osób poruszających się na wózkach inwalidzkich. Wewnątrz budynku znajdują się windy ułatwiające poruszanie się,Na parterze i piętrach: I, II, III i IV (z pięciu pięter budynku) znajdują się łazienki dostosowane do potrzeb osób poruszających się na wózkach inwalidzkich.Warunki dotyczące charakteru pracy:praca biurowa przy komputerze powyżej 4 godzin dziennie.Dodatkowe informacje
  • UWAGA! Wzory oświadczeń dostępne są pod adresem
. * Uwaga! Weryfikacja spełniania przez kandydatów wymagań formalnych dokonana zostanie na podstawie dokumentów wymienionych w części „TWOJA APLIKACJA MUSI ZAWIERAĆ (DOKUMENTY NIEZBĘDNE)”.
  • Kompletne aplikacje to takie, które zawierają wszystkie wymagane dokumenty i zostały złożone w terminie wskazanym w ogłoszeniu o naborze. Oferty niekompletne mogą zostać odrzucone.
  • Aplikacje składane w wersji papierowej muszą zawierać własnoręcznie podpisane oświadczenia opatrzone datą.
  • Kandydaci mogą być poproszeni o udostępnienie do wglądu oryginałów dokumentów, na podstawie których potwierdzane jest spełnianie przez nich warunków określonych w ogłoszeniu.
  • Przekazanie dokumentów wymienionych w części „DOŁĄCZ, JESLI POSIADASZ (DOKUMENTY DODATKOWE)” nie jest obowiązkowe, jednak będą one podstawą przeprowadzenia oceny spełniania wymagań dodatkowych przez kandydatów.
  • Prosimy o zapoznanie się z informacją dotyczącą przetwarzania danych osobowych zamieszczoną na stronie:
. * Kandydaci zakwalifikowani do poszczególnych etapów selekcji zostaną powiadomieni o ich terminie telefonicznie lub pocztą elektroniczną. Możliwa jest rekrutacja zdalna.
  • Informacja o wyniku naboru na powyższe stanowisko zostanie opublikowana na stronach internetowych:
https://nabory.kprm.gov.pl/wyniki-naborow, https://www.gov.pl/web/mswia/wyniki-naborow-na-wolne-stanowiska-pracy-w-korpusieoraz udostępniona w miejscu powszechnie dostępnym w siedzibie Urzędu.
  • „Informuje się, że w Ministerstwie Spraw Wewnętrznych i Administracji obowiązuje zarządzenie Nr 32 Dyrektora Generalnego MSWiA z dnia 16 września 2024 r. w sprawie Wewnętrznej procedury dokonywania zgłoszeń naruszeń prawa i podejmowania działań następczych w Ministerstwie Spraw Wewnętrznych i Administracji.” [link do zakładki internetowej: Sygnalista – zgłoszenie naruszenia prawa_Zgłoszenie wewnętrzne]
Planujemy następujące metody/techniki naboru:
  • weryfikacja ofert pod względem formalnym,
  • sprawdzian wiedzy,
  • rozmowa kwalifikacyjna.

Kancelaria Prezesa Rady Ministrów

Podobne oferty pracy

  • Młodszy Specjalista ds. Sprzedaży

    JOBS LINK

    • Warszawa, mazowieckie
    • 5 700 PLN miesięcznie
    JOBS LINK - Łączymy właściwych ludzi z odpowiednimi miejscami pracy. Dla pracodawców: Oferujemy elastyczne i dopasowane rozwiązania rekrutacyjne, które pomagają szybko reagować…
    • 8 dni temu
  • Specjalista ds. Płac

    Grafton Sp. Z o.o.

    • Warszawa, mazowieckie
    Grafton Recruitment to zespół doświadczonych specjalistów w zakresie rekrutacji, którzy podchodzą do każdego kandydata w sposób indywidualny. Proces rekrutacyjny nie ogranicza się …
    • 15 dni temu