
starszy specjalista
Kancelaria Prezesa Rady Ministrów
- Warszawa, mazowieckie
- Stała
- Pełny etat
- Sporządza listy wynagrodzeń, również ze środków unijnych, pracowników i funkcjonariuszy wraz z rozliczeniem nieobecności z tytułu choroby i macierzyństwa oraz naliczeniem za ten okres właściwych świadczeń, a także rozlicza urlopy wychowawcze i bezpłatne. Sporządza listy wypłat dotyczące pozostałych należności dla pracowników i funkcjonariuszy Ministerstwa. Przygotowuje przelewy z tytułu ww. należności na osobiste rachunki bankowe w systemie bankowości elektronicznej NBP oraz obsługuje portal BGK-Zlecenia w zakresie zapotrzebowania na środki finansowe z budżetu środków europejskich. Kontroluje przekazane pracodawcy do realizacji sumy egzekwowane na mocy tytułów wykonawczych na zaspokojenie świadczeń alimentacyjnych i komorniczych oraz z innych tytułów. Zajmuje się prawidłowym naliczaniem i odprowadzaniem na rzecz innych podmiotów dobrowolnych potrąceń. Udziela wsparcie w zakresie finansowym w przygotowywaniu wniosków o płatność wraz z dokumentami potwierdzającymi wydatkowanie środków w ramach projektu UE. Archiwizuje dokumenty wytworzone w ramach realizowanych zadań.
- Przygotowuje, w zakresie wynagrodzeń i uposażeń, sprawozdawczość budżetową oraz inne sprawozdania i informacje wynikające z przepisów ogólnych, a także zestawienia oraz informacje na potrzeby wewnętrzne Ministerstwa.
- Dokonuje prawidłowego ustalania i rozliczania należności oraz sporządza właściwe deklaracje elektroniczne z tytułu potraceń publicznoprawnych wynikających ze stosunku pracy, służby oraz umów cywilnoprawnych w zakresie podatku dochodowego od osób fizycznych, składek oraz świadczeń z ubezpieczeń społecznych, składki zdrowotnej, Funduszu Pracy, wpłat na PPK, wpłat na PFRON oraz prowadzi bieżącą i terminową dokumentację dotyczącą pracowników w przedmiotowym zakresie w dedykowanych systemach oraz uzgadnia kwoty ujęte w deklaracjach z dokumentacją płacową pracowników oraz ewidencją księgową.
- Sporządza listy wynagrodzeń bezosobowych, w tym z tytułu umów cywilnoprawnych, członków komisji działających przy Ministrze SWiA z tytułu udziału w pracach komisji oraz osób fizycznych niebędących pracownikami oraz przygotowuje przelewy w systemie bankowości elektronicznej NBP z tego tytułu. Wprowadza niezbędne dane kadrowo-płacowe do systemu FT-Kadry.
- Sporządza informacje, wyjaśnienia oraz odpowiedzi dotyczące funduszu wynagrodzeń w ramach zapytań poselskich, wniosków w trybie dostępu do informacji publicznej oraz w zakresie prowadzonych kontroli w tym NIK.
- Obsługuje pracowników w zakresie wypłacanych wynagrodzeń i innych należności, w tym: informuje i udziela wyjaśnień zainteresowanym pracownikom w zakresie naliczonych wypłat, przygotowuje zaświadczenia o wysokości wynagrodzeń na prośbę pracowników, sporządza deklaracje roczne o uzyskanych przez pracownika dochodach oraz zaliczkach pobranych na podatek dochodowy w danym roku (druk PIT), przygotowuje zaświadczenia niezbędne do ustalenia rocznej podstawy składek emerytalno-rentowych, przygotowuje informacje dla komorników, informacje i zaświadczenia dla ZUS w zakresie wypłacanych świadczeń chorobowych oraz odprowadzonych składek na ubezpieczenie społeczne.
- Realizuje bieżącą współpracę z dostawcą systemu dedykowanego do naliczania wynagrodzeń, w zakresie wprowadzania, modyfikacji i zmian w systemie FT-Płace wynikających z przepisów ogólnych oraz wymogów wewnętrznych Ministerstwa. Prowadzi bieżącą współpracę z komórką ds. kadrowych Ministerstwa.
- Wykształcenie: wyższe
- Powyżej 2 lat doświadczenia zawodowego w obszarze naliczania wynagrodzeń.
- Znajomość zasad naliczania wynagrodzeń, rozliczania nieobecności z tytułu niezdolności do pracy, dokonywania obowiązkowych potrąceń z wynagrodzeń, obsługa systemów informatycznych dedykowanych dla powyższego stanowiska. Umiejętność obsługi arkusza kalkulacyjnego Excel oraz obsługi systemów kadrowo-płacowych
- Radzenie sobie w sytuacjach kryzysowych, umiejętność myślenia analitycznego oraz orientacja na klienta
- Umiejętność organizacji pracy i orientacja na osiąganie celów, umiejętność współpracy, skutecznego komunikowania się, rzetelność, gotowość do doskonalenia zawodowego
- Wyrażenie zgody na przeprowadzenie postępowania sprawdzającego zgodnie z przepisami o ochronie informacji niejawnych lub posiadanie poświadczenia bezpieczeństwa uprawniającego do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „poufne”
- W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944-1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
- Co najmniej rok doświadczenia zawodowego w administracji publicznej.
- Co najmniej rok doświadczenia zawodowego w obsłudze programu Płatnik.
- Co najmniej rok doświadczenia zawodowego w dziale księgowości.
- Ukończony kurs kadrowo-płacowy.
- Znajomość języka angielskiego na poziomie komunikatywnym.
- Dodatek za wysługę lat (powyżej 5 lat) od 5% do 20% wynagrodzenia zasadniczego w zależności od udokumentowanego stażu pracy.
- "Ruchomy czas pracy” (możliwość rozpoczęcia pracy pomiędzy godziną 7.00-9.00).
- Możliwość zakupu przez pracowników pakietu opieki medycznej i ubezpieczenia na życie dla nich i ich bliskich.
- Możliwość rozwoju zawodowego, uczestniczenia w szkoleniach oraz częściowej refundacji kosztów nauki języka obcego, studiów podyplomowych.
- Różnorodny pakiet socjalny i pakiet benefitów (w szczególności dofinansowanie do wypoczynku dla pracownika i jego dzieci, dofinansowanie do pobytu pracownika na leczeniu sanatoryjnym lub wczasach profilaktyczno-leczniczych, możliwość wzięcia pożyczki mieszkaniowej, uzyskania wsparcia finansowego z tytułu urodzenia lub przysposobienia dziecka, a także wsparcia finansowego w trudnych sytuacjach).
- Możliwość korzystania z Kasy Zapomogowo Pożyczkowej.
- Możliwość korzystania z pobytów leczniczych w wybranych Sanatoriach Uzdrowiskowych MSWiA w ramach dostępnych miejsc oraz możliwość korzystania z miejsc w ośrodkach wypoczynkowych współpracujących z pracodawcą.
- Stojaki / miejsce na rowery w lokalizacji przy ul. Batorego 5.
- Bufet w budynku MSWiA na ul. Batorego 5.
- Nasz urząd jest pracodawcą równych szans. Aplikacje rozważane są z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientację seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.
- Do składania ofert zachęcamy również osoby ze szczególnymi potrzebami.
- Jako osoba ze szczególnymi potrzebami możesz je zgłosić na etapie składania dokumentów.
- Jako osoba z niepełnosprawnością możesz skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu - złóż wówczas kopię dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność.
- Podczas rekrutacji podejmujemy działania, by materiały wykorzystywane w trakcie naboru dostosować do potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami (np. udostępnimy materiały wydrukowane większą czcionką).
- UWAGA! Wzory oświadczeń dostępne są pod adresem
- Kompletne aplikacje to takie, które zawierają wszystkie wymagane dokumenty i zostały złożone w terminie wskazanym w ogłoszeniu o naborze. Oferty niekompletne mogą zostać odrzucone.
- Aplikacje składane w wersji papierowej muszą zawierać własnoręcznie podpisane oświadczenia opatrzone datą.
- Kandydaci mogą być poproszeni o udostępnienie do wglądu oryginałów dokumentów, na podstawie których potwierdzane jest spełnianie przez nich warunków określonych w ogłoszeniu.
- Przekazanie dokumentów wymienionych w części „DOŁĄCZ, JESLI POSIADASZ (DOKUMENTY DODATKOWE)” nie jest obowiązkowe, jednak będą one podstawą przeprowadzenia oceny spełniania wymagań dodatkowych przez kandydatów.
- Prosimy o zapoznanie się z informacją dotyczącą przetwarzania danych osobowych zamieszczoną na stronie:
- Informacja o wyniku naboru na powyższe stanowisko zostanie opublikowana na stronach internetowych:
- „Informuje się, że w Ministerstwie Spraw Wewnętrznych i Administracji obowiązuje zarządzenie Nr 32 Dyrektora Generalnego MSWiA z dnia 16 września 2024 r. w sprawie Wewnętrznej procedury dokonywania zgłoszeń naruszeń prawa i podejmowania działań następczych w Ministerstwie Spraw Wewnętrznych i Administracji.” [link do zakładki internetowej: Sygnalista – zgłoszenie naruszenia prawa_Zgłoszenie wewnętrzne]
- weryfikacja ofert pod względem formalnym,
- sprawdzian wiedzy,
- rozmowa kwalifikacyjna.