
Finance Manager
- Czeladź, śląskie
- Stała
- Pełny etat
- odpowiedzialność za część finansową raportu korporacyjnego dla polskiego centrum dystrybucyjnego, wraz z analizą kluczowych odchyleń kosztów i przychodów
- współpraca z lokalnym kierownictwem w celu opracowania budżetu i prognoz finansowych
- prezentacja miesięcznych wyników finansowych dla działu finansów w siedzibie głównej grupy Portwest w Irlandii oraz zespołu kierowniczego lokalnego oddziału
- przygotowanie i składanie pakietów raportowych, w tym aktualizacja wskaźników finansowych oraz szczegółowa analiza istotnych odchyleń
- odpowiadanie na zapytania finansowe poprzez zbieranie, analizowanie i prezentowanie danych
- weryfikacja listy płac dla ponad 250 pracowników w Polsce
- kontrola oraz składanie deklaracji VAT i VIES
- przygotowanie modelu przepływów pieniężnych i kapitału obrotowego
- zarządzanie należnościami dla spółki w Polsce
- pełnienie funkcji kluczowego użytkownika finansowego przy wdrażaniu i modyfikacjach systemu ERP - udział w projektach międzyoddziałowych oraz skuteczna komunikacja potrzeb działu finansów
- współpraca z lokalnym biurem rachunkowym
- rozwój i udoskonalanie struktur raportowania z wykorzystaniem technologii cyfrowych i automatyzacji
- dokumentowanie i optymalizacja procedur operacyjnych (SOP) działu finansów, w tym identyfikacja ryzyk strategicznych
- udział w przygotowywaniu dokumentacji finansowej na potrzeby audytu oraz współpraca z audytorami zewnętrznymi
- wsparcie przy opracowaniu dokumentacji sprawozdawczej
- współpraca z wyłonionym biegłym rewidentem dokonującym czynności rewizji finansowej w spółce, w tym koordynacja kontaktów z biegłym rewidentem
- współpraca z zarządem / prokurentem w zakresie składania rocznego sprawozdania finansowego oraz innej wymaganej dokumentacji
- analiza właściwej realizacji obowiązków podatkowych, nadzór nad prawidłowym obliczeniem i uiszczeniem należności publicznoprawnych
- pełnienie kierowniczej roli względem pracowników działu finansowo-księgowego
- wykształcenie wyższe kierunkowe (finanse, rachunkowość, ekonomia)
- minimum 3 lata doświadczenia na podobnym stanowisku w firmie produkcyjnej lub logistycznej
- znajomość przepisów podatkowych i rachunkowych obowiązujących w Polsce (szczególnie VAT)
- bardzo dobra znajomość angielskiego (min. B2/C1)
- doświadczenie w pracy z systemami ERP - wdrożenia lub optymalizacje będą dużym atutem
- umiejętność analizy marży, kosztów operacyjnych i raportowania KPI
- mile widziane doświadczenie w pracy na stanowisku księgowy / główny księgowy
- mile widziane doświadczenie w firmie audytorskiej typu Big 4
- pracę od poniedziałku do piątku w godzinach: 8:00-16:00
- Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych - dwa razy w roku wypłacane świadczenie pieniężne
- dofinansowanie do prywatnej opieki medycznej oraz ubezpieczenia grupowego
- możliwość zakupienia karty sportowej MEDICOVER
- dofinansowanie do nauki języków
- system poleceń pracowniczych
- raz w miesiącu świeże owoce
- bezpłatny parking firmowy
- przyjazną atmosferę
- Great Place To Work 2024
- Best Workplaces 2024
- Ibec Leading in Wellbeing Top 100 companies 2021