ds. zarządzania kryzysowego i obrony cywilnej
Urzad Miasta i Gminy w Piekoszowie
- Kielce, świętokrzyskie
- Stała
- Pełny etat
- planowanie szkolenia obronnego obejmującego częstotliwość szkoleń poszczególnych grup szkoleniowych Gminy i jego realizacja,
- rejestrowanie i układanie opracowanych kart realizacji zadań operacyjnych przez komórki organizacyjne Urzędu i załączanie do Planu Operacyjnego Funkcjonowania Gminy (Załącznik ,,D”),
- prowadzenie spraw i dokumentacji związanej z planowaniem i realizacją świadczeń osobistych i rzeczowych, w tym z uzupełnieniem potrzeb sił zbrojnych w trybie Akcji Kurierskiej,
- bieżąca rejestracja osób podlegających wezwaniu do kwalifikacji wojskowej, uczestniczenie w pracach Powiatowej Komisji Lekarskiej i organizowanie kwalifikacji wojskowej na obszarze Gminy,
- przygotowywanie systemu kierowania obroną Gminy, w tym dokumentacji stanowiska kierowania,
- przygotowywanie i zapewnienie funkcjonowania Zastępczych Miejsc Szpitalnych, sprawozdawczość w zakresie obronności
- opracowywanie Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Gminy w Piekoszowie na okres zagrożenia bezpieczeństwa państwa i czas wojny (na czas ,,W"), w przypadkach szczególnych zagrożeń, realizacji zadań obronnych, zarządzania kryzysowego
- organizowanie i koordynowanie wykonywania zadań w zakresie zapobiegania zagrożeniu życia, zdrowia lub mienia oraz zagrożeniom środowiska, bezpieczeństwa powszechnego i porządku publicznego zapobieganie klęskom żywiołowym i innym nadzwyczajnym zagrożeniom oraz zwalczania i usuwania ich skutków na zasadach określonych w ustawach,
- wykonywanie innych zadań i obowiązków wynikających z ustaw i przepisów wykonawczych i zastrzeżonych do wyłącznej właściwości Urzędu Stanu.
- organizowanie i zabezpieczenie funkcjonowania Gminnego Zespołu Zarządzania Kryzysowego oraz wykonywanie innych zadań wynikających z ustawy z dnia 26 kwietnia 2007r, o zarządzaniu kryzysowym, w szczególności:
- kierowanie monitorowaniem, planowaniem, reagowaniem i usuwaniem skutków zagrożeń na terenie Gminy,
- zarządzanie, organizowanie i prowadzenie szkoleń, ćwiczeń i treningów z zakresu zarządzania kryzysowego,
- wykonywanie przedsięwzięć wynikających z planu operacyjnego funkcjonowania Gminy,
- zapobieganie, przeciwdziałanie i usuwanie skutków zdarzeń o charakterze terrorystycznym oraz współdziałanie z Szefem Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego w tym zakresie,
- organizacja i realizacja zadań z zakresu ochrony infrastruktury krytycznej,
- zapewnienie sprawnego funkcjonowania Gminnego Zespołu Zarządzania
- zapewnienie finansowania wykonywania zadań własnych z zakresu zarządzania kryzysowego w ramach budżetu Gminy, w tym tworzenie rezerwy celowej w wysokości wynikającej z ustawy;
- utrzymywanie gminnego systemu wykrywania zagrożeń i alarmowania ludności, w tym opracowywanie planu operacyjnego ochrony przed powodzią oraz ogłaszanie i odwoływanie pogotowia i alarmu przeciwpowodziowego. w tym wyposażanie i utrzymanie gminnego magazynu przeciwpowodziowego,
- zapewnienie działań w celu zapobieżenia skutkom klęski żywiołowej lub ich usunięcia oraz wykonywanie innych obowiązków wynikających z ustawy z dnia 18 kwietnia o stanie klęski żywiołowej, w szczególności:
- prowadzenie działań w celu zapobieżenia skutkom klęski żywiołowej lub ich usunięcia na obszarze Gminy,
- współdziałanie i wzajemne przekazywanie informacji w zakresie zapobiegania skutkom klęski żywiołowej lub ich usuwania ze Starostą i Wojewodą,
- prowadzenie spraw związanych z funkcjonowaniem Komisji ds. szacowania skutków klęsk żywiołowych w Gminie oraz koordynowanie prac poszczególnych komórek organizacyjnych Urzędu i współpraca z Wojewoda i Wojewódzką Komisją w tym zakresie,
- sporządzanie zbiorczego protokołu strat powstałych w skutek działania klęsk żywiołowych w użytkach rolnych, infrastrukturze komunalnej, mieniu gminnym i przekazywanie Wojewodzie Świętokrzyskiemu,
- wykonywanie innych czynności niezbędnych do prawidłowej realizacji zadań w tym zakresie.
- W zakresie spaw wynikających z ustawy z dnia 21 maja 1999 r. o broni i amunicji - zatwierdzanie regulaminu strzelnicy w drodze decyzji administracyjnej (art. 47).
- Składanie wniosków do Wojewody świętokrzyskiego o środki finansowe na realizację zadań zleconych wynikających z zakresu działania stanowiska oraz ich rozliczanie.
- Prowadzenie spraw w zakresie organizacji i funkcjonowanie gminnych jednostek OSP, w tym:
- planowanie potrzeb w zakresie zaopatrzenia w sprzęt, materiały i środki p. poż.;
- sprawowanie nadzoru nad prawidłową eksploatacją, konserwacją oraz przechowaniem sprzętu p. poż., będącego na wyposażeniu jednostek OSP;
- organizowanie przeglądu, przeklasyfikowania, konserwacji i legalizacji sprzętu p. poż.;
- prowadzenie ewidencji paliw płynnych i stałych;
- sporządzanie dokumentacji do wypłaty ekwiwalentu za udział w szkoleniach i akcjach ratowniczych członków OSP oraz sporządzanie i przekazywanie dokumentacji rozliczeniowej;
- administrowanie remizami OSP.
- zatrudnienie w oparciu o umowę o pracę
- CV,
- List motywacyjny,
- Kopia dokumentów potwierdzająca spełnienie wymagań stawianych w ogłoszeniu.
- wykształcenie wyższe lub techniczne: odpowiedniej specjalności umożliwiające wykonywanie zadań na stanowisku /preferowane: zarządzanie kryzysowe, ochrona, p.poż lub specjalności wojskowe,
- co najmniej 3 letni staż pracy w urzędach administracji publicznej lub zespolonej,
- posiadanie prawa jazdy kat. B,
- posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
- brak skazania za przestępstwo umyśle ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
- posiadanie nieposzlakowanej opinii,
- znajomość przepisów prawa w zakresie prowadzonych zadań, m.in. ustawy o powszechnym obowiązku obrony, ustawy o zarządzaniu kryzysowym, ustawy o obronie Ojczyzny.
- biegła znajomość obsługi sprzętu komputerowego, znajomość programów Word, Excel,
- samodzielność, odpowiedzialność, umiejętność pracy w zespole, umiejętność pracy pod presją czasu,
- bardzo dobra organizacja pracy, systematyczność, terminowość, umiejętność logicznego myślenia, kreatywność.
Projekt Praca