ds. zarządzania kryzysowego i obrony cywilnej

Urzad Miasta i Gminy w Piekoszowie

  • Kielce, świętokrzyskie
  • Stała
  • Pełny etat
  • 2 dni temu
Opis stanowiska pracyZakres zadań wykonywanych na stanowisku:Prowadzenie zadań zleconych z zakresu administracji rządowej wynikających z ustawy z dnia 11 marca 2022 o obronie Ojczyzny, w zakresie obejmującym:prowadzenie spraw obronnych Urzędu oraz nadzór nad realizacją tych zadań przez gminne jednostki organizacyjne, w szczególności:
  • planowanie szkolenia obronnego obejmującego częstotliwość szkoleń poszczególnych grup szkoleniowych Gminy i jego realizacja,
planowanie operacyjne, w tym opracowywanie i aktualizowanie planu operacyjnego funkcjonowania Gminy, dokumentacji stałego dyżuru Burmistrza oraz planu OC i planu zarządzania kryzysowego Gminy,
  • rejestrowanie i układanie opracowanych kart realizacji zadań operacyjnych przez komórki organizacyjne Urzędu i załączanie do Planu Operacyjnego Funkcjonowania Gminy (Załącznik ,,D”),
  • prowadzenie spraw i dokumentacji związanej z planowaniem i realizacją świadczeń osobistych i rzeczowych, w tym z uzupełnieniem potrzeb sił zbrojnych w trybie Akcji Kurierskiej,
  • bieżąca rejestracja osób podlegających wezwaniu do kwalifikacji wojskowej, uczestniczenie w pracach Powiatowej Komisji Lekarskiej i organizowanie kwalifikacji wojskowej na obszarze Gminy,
  • przygotowywanie systemu kierowania obroną Gminy, w tym dokumentacji stanowiska kierowania,
  • przygotowywanie i zapewnienie funkcjonowania Zastępczych Miejsc Szpitalnych, sprawozdawczość w zakresie obronności
  • opracowywanie Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Gminy w Piekoszowie na okres zagrożenia bezpieczeństwa państwa i czas wojny (na czas ,,W"), w przypadkach szczególnych zagrożeń, realizacji zadań obronnych, zarządzania kryzysowego
  • organizowanie i koordynowanie wykonywania zadań w zakresie zapobiegania zagrożeniu życia, zdrowia lub mienia oraz zagrożeniom środowiska, bezpieczeństwa powszechnego i porządku publicznego zapobieganie klęskom żywiołowym i innym nadzwyczajnym zagrożeniom oraz zwalczania i usuwania ich skutków na zasadach określonych w ustawach,
  • wykonywanie innych zadań i obowiązków wynikających z ustaw i przepisów wykonawczych i zastrzeżonych do wyłącznej właściwości Urzędu Stanu.
  • organizowanie i zabezpieczenie funkcjonowania Gminnego Zespołu Zarządzania Kryzysowego oraz wykonywanie innych zadań wynikających z ustawy z dnia 26 kwietnia 2007r, o zarządzaniu kryzysowym, w szczególności:
  • kierowanie monitorowaniem, planowaniem, reagowaniem i usuwaniem skutków zagrożeń na terenie Gminy,
  • zarządzanie, organizowanie i prowadzenie szkoleń, ćwiczeń i treningów z zakresu zarządzania kryzysowego,
  • wykonywanie przedsięwzięć wynikających z planu operacyjnego funkcjonowania Gminy,
  • zapobieganie, przeciwdziałanie i usuwanie skutków zdarzeń o charakterze terrorystycznym oraz współdziałanie z Szefem Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego w tym zakresie,
  • organizacja i realizacja zadań z zakresu ochrony infrastruktury krytycznej,
  • zapewnienie sprawnego funkcjonowania Gminnego Zespołu Zarządzania
  • zapewnienie finansowania wykonywania zadań własnych z zakresu zarządzania kryzysowego w ramach budżetu Gminy, w tym tworzenie rezerwy celowej w wysokości wynikającej z ustawy;
  • utrzymywanie gminnego systemu wykrywania zagrożeń i alarmowania ludności, w tym opracowywanie planu operacyjnego ochrony przed powodzią oraz ogłaszanie i odwoływanie pogotowia i alarmu przeciwpowodziowego. w tym wyposażanie i utrzymanie gminnego magazynu przeciwpowodziowego,
  • zapewnienie działań w celu zapobieżenia skutkom klęski żywiołowej lub ich usunięcia oraz wykonywanie innych obowiązków wynikających z ustawy z dnia 18 kwietnia o stanie klęski żywiołowej, w szczególności:
  • prowadzenie działań w celu zapobieżenia skutkom klęski żywiołowej lub ich usunięcia na obszarze Gminy,
  • współdziałanie i wzajemne przekazywanie informacji w zakresie zapobiegania skutkom klęski żywiołowej lub ich usuwania ze Starostą i Wojewodą,
  • prowadzenie spraw związanych z funkcjonowaniem Komisji ds. szacowania skutków klęsk żywiołowych w Gminie oraz koordynowanie prac poszczególnych komórek organizacyjnych Urzędu i współpraca z Wojewoda i Wojewódzką Komisją w tym zakresie,
  • sporządzanie zbiorczego protokołu strat powstałych w skutek działania klęsk żywiołowych w użytkach rolnych, infrastrukturze komunalnej, mieniu gminnym i przekazywanie Wojewodzie Świętokrzyskiemu,
  • wykonywanie innych czynności niezbędnych do prawidłowej realizacji zadań w tym zakresie.
  • W zakresie spaw wynikających z ustawy z dnia 21 maja 1999 r. o broni i amunicji - zatwierdzanie regulaminu strzelnicy w drodze decyzji administracyjnej (art. 47).
  • Składanie wniosków do Wojewody świętokrzyskiego o środki finansowe na realizację zadań zleconych wynikających z zakresu działania stanowiska oraz ich rozliczanie.
  • Prowadzenie spraw w zakresie organizacji i funkcjonowanie gminnych jednostek OSP, w tym:
  • planowanie potrzeb w zakresie zaopatrzenia w sprzęt, materiały i środki p. poż.;
  • sprawowanie nadzoru nad prawidłową eksploatacją, konserwacją oraz przechowaniem sprzętu p. poż., będącego na wyposażeniu jednostek OSP;
  • organizowanie przeglądu, przeklasyfikowania, konserwacji i legalizacji sprzętu p. poż.;
  • prowadzenie ewidencji paliw płynnych i stałych;
  • sporządzanie dokumentacji do wypłaty ekwiwalentu za udział w szkoleniach i akcjach ratowniczych członków OSP oraz sporządzanie i przekazywanie dokumentacji rozliczeniowej;
  • administrowanie remizami OSP.
Kandydatom oferujemy:
  • zatrudnienie w oparciu o umowę o pracę
Wymagane dokumenty:
  • CV,
  • List motywacyjny,
  • Kopia dokumentów potwierdzająca spełnienie wymagań stawianych w ogłoszeniu.
Wymagane dokumenty należy składać osobiście w siedzibie Urzędu Miasta i Gminy w Piekoszowie lub przesłać na adres Urząd Miasta i Gminy w Piekoszowie 26-065 Piekoszów, ul. Częstochowska 66a - z dopiskiem „Konkurs na stanowisko ds. obronności i zarządzania kryzysowego w Urzędzie Miasta i Gminy w Piekoszowie”. Termin składania ofert do dnia 12 września 2025 roku”.WymaganiaWymagania niezbędne (konieczne do podjęcia pracy na stanowisku):
  • wykształcenie wyższe lub techniczne: odpowiedniej specjalności umożliwiające wykonywanie zadań na stanowisku /preferowane: zarządzanie kryzysowe, ochrona, p.poż lub specjalności wojskowe,
  • co najmniej 3 letni staż pracy w urzędach administracji publicznej lub zespolonej,
  • posiadanie prawa jazdy kat. B,
  • posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
  • brak skazania za przestępstwo umyśle ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
  • posiadanie nieposzlakowanej opinii,
  • znajomość przepisów prawa w zakresie prowadzonych zadań, m.in. ustawy o powszechnym obowiązku obrony, ustawy o zarządzaniu kryzysowym, ustawy o obronie Ojczyzny.
Wymagania dodatkowe (pozostałe wymagania, pozwalające na optymalne wykonanie zadań na stanowisku):
  • biegła znajomość obsługi sprzętu komputerowego, znajomość programów Word, Excel,
  • samodzielność, odpowiedzialność, umiejętność pracy w zespole, umiejętność pracy pod presją czasu,
  • bardzo dobra organizacja pracy, systematyczność, terminowość, umiejętność logicznego myślenia, kreatywność.
Kontakt z pracodawcą41/ 300 44 00; 41/ 300 44 42Adres e-mailgmina@piekoszow.pl

Projekt Praca

Podobne oferty pracy

  • Inspektor wojewódzki

    Swietokrzyski Urzad Wojewodzki w Kielcach

    • Kielce, świętokrzyskie
    Świętokrzyski Urząd Wojewódzki w Kielcach Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko: Inspektor wojewódzki Miejsce pracy: Kielce Ogłoszenie o naborze N…
    • 3 dni temu
  • inspektor wojewódzki

    • Kielce, świętokrzyskie
    Świętokrzyski Urząd Wojewódzki w Kielcach Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko: inspektor wojewódzki do spraw obsługi prezydialnej działań Wojewody …
    • 4 dni temu