Plant Controller
Logiserv Group Sp. z o. o. Sp. j.
- Wykroty, dolnośląskie
- Stała
- Pełny etat
- Kształtowanie, pozyskiwanie i przetwarzanie danych do kalkulacji kosztów wytworzenia - i pośrednio cen sprzedaży - obecnych i nowo wprowadzanych produktów;
- Udział w tworzeniu cenników i ofert sprzedaży;
- Kalkulacja rentowności produktów oraz cen sprzedaży dla indywidualnych zamówień, klientów z dokładnością co do detalu/ zlecenia;
- Udział w procesie planowanie i budżetowania oraz kontrola stopnia ich realizacji;
- Przygotowywanie raportów finansowych, wraz z analizą odchyleń;
- Identyfikacja i ocena działań doskonalących, poprawiających efektywność kosztową lub przychodową;
- Rozwój procesów i narzędzi controllingowych;
- Identyfikacja obszarów wymagających poprawy i zaproponowanie działań naprawczych, wspieranie wniosków ad-hoc od kierowników działów;
- Wspieranie realizacji kontroli wewnętrznych związanych z: portfelem zamówień, rozpoznawaniem przychodów, zapasami, środkami trwałymi;
- Przygotowywanie raportów dotyczących: zamówień, przychodów, marżowości, zapasów oraz analiza kosztów stałych i zmiennych;
- Kalkulacja stawek godzinowych w poszczególnych obszarach produkcyjnych;
- Cotygodniowe raportowanie otrzymanych zamówień, przygotowywanie periodyzacji portfela zamówień oraz analizowanie otrzymanych zamówień i marży;
- Udział w tworzeniu wniosków inwestycyjnych;
- Wsparcie w tworzeniu strategii firmy, monitorowaniu wyników biznesowych i ich interpretacja;
- Udział w tworzeniu działu controllingu w nowo powstającej firmie produkcyjnej;
- Wsparcie procesów controllingowych w pozostałych spółkach grupy kapitałowej.
- Wykształcenie wyższe, preferowane w obszarze rachunkowości, finansów lub controllingu;
- 2-3 letnie doświadczenie na podobnym stanowisku w firmie produkcyjnej;
- Znajomość metod budżetowania i analizy finansowej;
- Znajomość systemów ERP, znajomość systemu Microsoft Finance & Operations będzie dodatkowym atutem;
- Bardzo dobre umiejętności analityczne i koncepcyjne, poparte solidną znajomością MS Office, VBA i podstaw SQL;
- Samodzielność i bardzo dobra organizacja pracy;
- Proaktywne podejście i własna inicjatywa;
- Gotowość do podjęcia pracy w systemie hybrydowym;
- Znajomość języka niemieckiego w stopniu umożliwiającym swobodną komunikację; znajomość języka angielskiego mile widziana.
- Pracę w innowacyjnym przedsiębiorstwie (greenfield) nastawionym na rozwój;
- Realny wpływ na proces decyzyjny w firmie, możliwość wprowadzania usprawnień i optymalizacji;
- Możliwość pracy w systemie hybrydowym;
- Możliwość pogłębiania wiedzy oraz zdobywania nowych doświadczeń;
- Współpracę z liderami w branży;
- Niezbędne narzędzia pracy;
- Atrakcyjny pakiet benefitów;
- Atrakcyjne wynagrodzenie uzależnione od posiadanego doświadczenia oraz kompetencji.