
starszy inspektor wojewódzki
Kancelaria Prezesa Rady Ministrów
- Kraków, małopolskie
- Stała
- Pełny etat
- Przygotowuje projekty umów zawieranych pomiędzy Wojewodą Małopolskim a jednostkami samorządu terytorialnego województwa małopolskiego w celu dofinansowanie zadań własnych jednostek samorządu terytorialnego związanych z remontem, przebudową i odbudową obiektów budowlanych zniszczonych lub uszkodzonych w wyniku zdarzeń noszących znamiona klęski żywiołowej w ramach przyznanego dofinansowania oraz dokonuje rozliczenia tych zadań po ich zakończeniu, zgodnie z przepisami ustawy o finansach publicznych w celu stwierdzenia zgodności rozliczenia końcowego w zakresie rzeczowo-finansowym zadań z wnioskowanym zakresem rzeczowo-finansowym zadań przedstawionych do dofinansowania
- Przeprowadza weryfikacje szacunku strat w infrastrukturze komunalnej jednostek samorządu terytorialnego powstałych w wyniku zdarzeń noszących znamiona klęski żywiołowej, w ramach udziału w pracach Komisji Wojewódzkiej do spraw weryfikacji strat określonych przez komisje gminne, powiatowe albo wojewódzką powstałych w wyniku zdarzeń noszących znamiona klęski żywiołowej w infrastrukturze komunalnej tych jednostek oraz sporządza protokoły z weryfikacji strat w celu określenia zakresu i wysokości powstałych strat
- Przeprowadza wizytacje terenowe obiektów na różnym etapie ich realizacji w celu dokonania w terenie oceny zasadności realizacji z dofinansowaniem ze środków budżetu państwa, a także zgodności stanu faktycznego lokalizacji zadania z lokalizacją wynikającą z protokołu Komisji Wojewódzkiej i zrealizowanych w celu weryfikacji planowanych albo wykonanych robót oraz sporządza raporty z wizytacji terenowych
- Przygotowuje wykazy zadań planowanych przez jednostki samorządu terytorialnego do realizacji z dofinansowaniem ze środków budżetu państwa polegających na odbudowie/przebudowie/remoncie obiektów infrastruktury komunalnej wraz z zapotrzebowaniem na dofinansowanie z budżetu państwa w celu udzielenia wsparcia jednostkom samorządu terytorialnego w postaci środków finansowych przeznaczonych na usuwanie skutków klęsk żywiołowych w infrastrukturze komunalnej
- Przeprowadza kontrole w zakresie merytorycznym, w jednostkach samorządu terytorialnego, wykonania zadań i wykorzystania dotacji udzielonej z budżetu państwa w celu sprawdzenia prawidłowości wykonania zadania i wykorzystania dotacji oraz opracowuje projekty wystąpień pokontrolnych oraz propozycje zaleceń pokontrolnych z zakresu objętego kontrolą
- Wykształcenie: wyższe o profilu technicznym
- Doświadczenie zawodowe co najmniej 1 rok w obszarze administracji publicznej (praca wyłącznie w urzędach lub jednostkach obsługujących organy administracji rządowej lub samorządowej, realizujących zadania tych organów) - potwierdzone kopiami świadectw pracy lub innych dokumentów
- znajomość ustaw: o finansach publicznych, Prawa zamówień publicznych, Prawa budowlanego, o drogach publicznych, o szczególnych zasadach odbudowy, remontów i rozbiórek obiektów budowlanych zniszczonych lub uszkodzonych w wyniku działania żywiołu, o szczególnych rozwiązaniach związanych z usuwaniem skutków powodzi oraz przepisów wykonawczych do ww. ustaw
- znajomość przepisów ustawy Kodeks postępowania administracyjnego, ustawy o służbie cywilnej oraz wiedza z zakresu administracji publicznej
- umiejętność interpretacji przepisów prawa i stosowania prawa w praktyce
- myślenie analityczne
- umiejętność argumentowania
- skuteczna komunikacja
- asertywność
- umiejętność samodzielnego podejmowania decyzji
- umiejętność organizacji pracy
- umiejętność pracy w zespole
- orientacja na klienta
- odporność na stres
- kultura osobista
- umiejętność obsługi komputera, w tym znajomość pakietu programów MS Office
- w służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944-1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
- Wykształcenie: wyższe o kierunku budownictwo, inżynieria lądowa, gospodarka przestrzenna lub inżynieria środowiska
- prawo jazdy kategorii B
- dyspozycyjność
- Nasz urząd jest pracodawcą równych szans. Aplikacje rozważane są z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientację seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.
- Do składania ofert zachęcamy również osoby ze szczególnymi potrzebami.
- Jako osoba ze szczególnymi potrzebami możesz je zgłosić na etapie składania dokumentów.
- Dostosowujemy materiały używane podczas naboru do potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami (np.większa czcionka w materiałach drukowanych).
- Zwiększamy czas poszczególnych metod i technik naboru dla osób ze szczególnymi potrzebami.
- Jako osoba z niepełnosprawnością możesz skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu - złóż wówczas kopię dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność.
W Małopolskim Urzędzie Wojewódzkim w Krakowie ustalono Procedurę w sprawie przyjmowania zgłoszeń wewnętrznych oraz podejmowania działań następczych, o których mowa w ustawie z dnia 14 czerwca 2024 r. o ochronie sygnalistów (Dz. U z 2024 r. poz. 928). Pełna informacja o tym kto może zostać sygnalistą, z jakich obszarów można wewnętrznie zgłaszać naruszenie prawa oraz w jaki sposób tego poufnie dokonać, dostępna jest na stronie Biuletynu Informacji Publicznej MUW w Krakowie (zakładka „Sygnaliści”) pod adresem: https://bip.malopolska.pl/muw,m,449443,sygnalisci-zgloszenia-wewnetrzne.htmlPlanujemy następujące metody/techniki naboru:Każdorazowo przeprowadzana jest rozmowa kwalifikacyjna.Zakładamy możliwość przeprowadzenia rekrutacji z podziałem na etapy, np. między innymi: egzamin pisemny i/lub praktyczny egzamin sprawdzający wiedzę i umiejętności potrzebne do wykonywania zadań na ww. stanowisku oraz rozmowa kwalifikacyjna.