starszy kontroler skarbowy

Kancelaria Prezesa Rady Ministrów

  • Bydgoszcz, kujawsko-pomorskie
  • Stała
  • Pełny etat
  • 2 dni temu
Aplikuj elektronicznie - link poniżejCzym będziesz się zajmowaćOsoba na tym stanowisku:
  • Dokonuje weryfikacji składanych deklaracji/zeznań podatkowych, informacji GIR i innych dokumentów, w tym w postaci elektronicznej w szczególności na podstawie informacji wynikających ze sprawozdań finansowych oraz wzywa podatników do złożenia wyjaśnień bądź do usunięcia nieprawidłowości stwierdzonych podczas tej weryfikacji w celu zapewnienia rzetelności rozliczeń.
  • Typuje podmioty do czynności sprawdzających i kontroli podatkowej w celu zweryfikowania prawidłowości wywiązywania się przez nich z nałożonych przepisami prawa obowiązków.
  • Obsługuje i wspiera podatników w prawidłowym wykonywaniu obowiązków podatkowych, w tym udziela informacji podatkowych w zakresie opodatkowania wyrównawczego w celu poprawnej realizacji przez podatników ich obowiązków.
  • Analizuje dostępne systemy, aplikacje i bazy danych w celu ustalenia podmiotów zobowiązanych do złożenia informacji GIR i zeznań w zakresie globalnego i krajowego podatku wyrównawczego oraz podatku wyrównawczego od niedostatecznie opodatkowanych zysków.
  • Prowadzi analizy w zakresie globalnego i krajowego podatku wyrównawczego oraz podatku wyrównawczego od niedostatecznie opodatkowanych zysków w celu przygotowania informacji dotyczących opodatkowania wyrównawczego dla potrzeb wewnętrznych i zewnętrznych (np. OECD).
  • Analizuje informacje dostępne w ramach wymiany międzynarodowej oraz przygotowuje informacje GIR w zakresie globalnego podatku wyrównawczego do wymiany w celu weryfikacji otrzymanych informacji oraz zapewnienia poprawności danych przekazywanych innym jurysdykcjom.
Kogo poszukujemyPotrzebne ci będą (wymagania niezbędne)
  • Wykształcenie: wyższe
  • Doświadczenie zawodowe co najmniej 2 lata w obszarze rachunkowości
  • Dobra znajomość przepisów ustawy o opodatkowaniu wyrównawczym jednostek składowych grup międzynarodowych i krajowych
  • Bardzo dobra znajomość ustawy o rachunkowości, zasad sporządzania sprawozdań finansowych i ich konsolidacji oraz ich analizowania
  • Znajomość Międzynarodowych Standardów Rachunkowości i Międzynarodowych Standardów Sprawozdawczości Finansowej
  • Umiejętność interpretacji przepisów prawa i stosowania prawa w praktyce
  • Umiejętność analitycznego myślenia
  • Komunikatywność
  • W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944-1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Dodatkowym atutem będzie (wymagania dodatkowe)
  • Wykształcenie: wyższe preferowane ekonomiczne albo w zakresie finansów lub rachunkowości
  • Doświadczenie w konsolidacji sprawozdań finansowych, w pracy z audytorami zewnętrznymi, instytucjami finansowymi, organami kontrolnymi oraz w pracy na stanowisku samodzielnego księgowego
  • Język angielski, poziom B2/C1 w mowie i piśmie
  • Dobra znajomość przepisów ustawy Ordynacja podatkowa i innych przepisów prawa podatkowego
  • Zaawansowana znajomość MS Excel
  • Gotowość do uczenia się i aktualizacji wiedzy
  • Umiejętność pracy w zespole
  • Odporność na stres
Co oferujemyPracownikom oferujemy:
  • stabilną pracę w jednostce administracji publicznej, zatrudnienie na podstawie umowy o pracę,
  • rozwój umiejętności poprzez współpracę z ekspertami w swojej dziedzinie
  • wynagrodzenie zasadnicze na wskazanym w ogłoszeniu stanowisku: 9.659,90 zł brutto przy ustalonym mnożniku kwoty bazowej 3,500
  • dodatek za wieloletnią pracę od 5% do 20% wynagrodzenia zasadniczego w zależnościod udokumentowanego stażu pracy
  • dodatkowe wynagrodzenie roczne (tzw. „trzynastka"),
  • nagrody jubileuszowe,
  • dofinansowanie do zakupu okularów korekcyjnych,
  • ruchomy czas pracy z możliwością rozpoczęcia pracy między 6:00 a 9:00,
  • otwartą i przyjazną atmosferę w pracy,
  • pakiet socjalny: m.in. dofinansowanie do wypoczynku pracownika i jego dzieci, pożyczki pracownicze na preferencyjnych warunkach,
  • możliwość skorzystania z różnych form aktywności sportowo-rekreacyjnych w ramach kart MultiSport oferowanych dla pracownika i członków jego rodziny,
  • możliwość udziału w zawodach sportowych i rajdach organizowanych przez Krajową Administrację Skarbową,
  • możliwość przystąpienia do ubezpieczenia grupowego na życie i zdrowie,
  • możliwość przystąpienia do Pracowniczej Kasy Zapomogowo-Pożyczkowej.
Dostępność
  • Nasz urząd jest pracodawcą równych szans. Aplikacje rozważane są z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientację seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.
  • Jako osoba z niepełnosprawnością nie możesz skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu - nie składaj dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność.
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wyniósł co najmniej 6%.Warunki pracyWarunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań:
  • praca administracyjno-biurowa,
  • praca przy obsłudze monitora ekranowego (komputera) powyżej 4 godzin dziennie,
  • szczegółowe informacje dotyczące dostępności architektonicznej budynku Trzeciego Urzędu Skarbowego w Bydgoszczy można znaleźć na stronie:
https://www.kujawsko-pomorskie.kas.gov.pl/trzeci-urzad-skarbowy-w-bydgoszczy/zalatwianie-spraw/dostepnosc/-/asset_publisher/2McD/content/informacja-o-dostepnosci-architektonicznej-5?Dodatkowe informacjeDo składania ofert zachęcamy również osoby niepełnosprawne, które spełniają wymagania określone w niniejszym ogłoszeniu.Oferty złożone lub wysłane po terminie nie będą rozpatrywane. Oferta, która zostanie złożona bez wymaganych załączników nie będzie spełniała wymogów formalnych. Jednocześnie prosimy o przesyłanie tylko niezbędnych dokumentów.Dokumenty zawarte w ofercie pracy składane w formie papierowej, tj. list motywacyjny, CV oraz oświadczenia, muszą być opatrzone własnoręcznym podpisem, a dodatkowo list motywacyjny i oświadczenia także datą.Dokumenty przedkładane w języku obcym muszą być przetłumaczone na język polski przez tłumacza przysięgłego.Wzory oświadczeń dostępne są na stronie www.kujawsko-pomorskie.kas.gov.pl (zakładka: Ogłoszenia → Nabór → Wzory Oświadczeń).ZACHĘCAMY DO APLIKOWANIA PRZEZ FORMULARZ ELEKTRONICZNY w aplikacji Elevato (przycisk APLIKUJ ELEKTRONICZNIE).W przypadku aplikacji elektronicznej - formularz zawiera niezbędne oświadczenia (należy zaznaczyć checkboxy). Osoba, która wygra nabór będzie zobowiązana do przekazania w dniu zatrudnienia kompletu podpisanych dokumentów aplikacyjnych.Planujemy następujące metody/techniki naboru:Nabór polegać będzie na sprawdzeniu wiedzy i umiejętności kandydata w formie testu oraz rozmowie kwalifikacyjnej. Zastrzega się możliwość rezygnacji z testu i połączenia sprawdzenia wiedzy z rozmową kwalifikacyjną.Test wiedzy zostanie przeprowadzony w formie stacjonarnej w budynku Izby Administracji Skarbowej w Bydgoszczy. Decyzją Dyrektora Izby Administracji Skarbowej w Bydgoszczy test wiedzy może być przeprowadzony w formie on-line z wykorzystaniem aplikacji Testportal. Rozmowa kwalifikacyjna może być przeprowadzona on-line z wykorzystaniem aplikacji MS Teams lub stacjonarnie w budynku Izby Administracji Skarbowej w Bydgoszczy.Zachęcamy do zapoznania się z Instrukcją naboru kandydatów do pracy w służbie cywilnej w Izbie Administracji Skarbowej w Bydgoszczy (https://www.kujawsko-pomorskie.kas.gov.pl/izba-administracji-skarbowej-w-bydgoszczy/ogloszenia/nabor/wewnetrzne-procedury-naborow)Jednocześnie informujemy, że osoby które będą uczestniczyły w rozmowie kwalifikacyjnej, otrzymają po ogłoszeniu wyniku naboru wiadomość e-mail z linkiem do dobrowolnej, anonimowej ankiety w aplikacji LimeSurvey. Ankieta zawiera pytania dotyczące przebiegu rekrutacji i służy do badania poziomu satysfakcji tego procesu.Zakres tematyczny przewidziany w naborze:Ustawa z dnia 6 listopada 2024 roku o opodatkowaniu wyrównawczym jednostek składowych grup międzynarodowych i krajowychUstawa z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowościMiędzynarodowe Standardy RachunkowościMiędzynarodowe Standardy Sprawozdawczości FinansowejO terminach etapów naboru kandydaci zostaną poinformowani drogą elektroniczną lub telefonicznie. W celu komunikacji z kandydatem niezbędne jest wskazanie w aplikacji adresu e-mailowego i numeru telefonu. W przypadku ewentualnego przeprowadzenia testu wiedzy w formie elektronicznej z wykorzystaniem aplikacji Testportal oraz rozmowy kwalifikacyjnej z wykorzystaniem aplikacji MS Teams zakwalifikowani kandydaci zostaną dodatkowo poinformowani o warunkach organizacyjno–sprzętowych.W oczekiwaniu na informacje dotyczące kolejnych etapów naboru przesyłane przez pracownika Izby Administracji Skarbowej w Bydgoszczy – zachęcamy do sprawdzania wszystkich folderów skrzynki e-mail, również SPAM.Proponowane wynagrodzenie zasadnicze wynosi 9.659,90 zł brutto – przy ustalonym mnożniku kwoty bazowej 3,500.Oferty odrzucone zostaną komisyjnie zniszczone. Informacje dotyczące procedury naboru można uzyskać pod nr telefonu 52 32 56 (104, 110, 154, 172) lub pisząc na adres e-mail: nabory.IAS.Bydgoszcz@mf.gov.plKandydat wskazany do zatrudnienia podlega ograniczeniom w prowadzeniu działalności gospodarczej zgodnie z ustawą z dnia 21 sierpnia 1997 r. o ograniczeniu prowadzenia działalności gospodarczej przez osoby pełniące funkcje publiczne.UWAGA! Składanie dokumentów odbywa się za pośrednictwem systemu elevato.Zgodnie z art. 24 ust. 6 ustawy z dnia 14 czerwca 2024 r. o ochronie sygnalistów (Dz.U. poz. 928) informujemy, że Procedura zgłoszeń wewnętrznych w Izbie Administracji Skarbowej w Bydgoszczy została wprowadzona Zarządzeniem Dyrektora Izby Administracji Skarbowej w Bydgoszczy Nr 93/2024 z dnia 18 września 2024 r.Zgłoszenia informacji o naruszeniu prawa można dokonać m.in.: pocztą elektroniczną (wysyłając wiadomość na adres e-mail: sygnalisci.ias.bydgoszcz@mf.gov.pl); telefonicznie; osobiście lub listownie (wysyłając informację pocztą na adres Izby Administracji Skarbowej w Bydgoszczy z dopiskiem „Do rąk własnych Koordynatora ds. nieprawidłowości”).

Kancelaria Prezesa Rady Ministrów

Podobne oferty pracy

  • starszy inspektor

    • Bydgoszcz, kujawsko-pomorskie
    Kujawsko-Pomorski Urząd Wojewódzki w Bydgoszczy Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko: starszy inspektor do spraw obsługi sekretariatu Biura Wojewody…
    • 7 godzin temu
  • starszy kontroler skarbowy

    • Bydgoszcz, kujawsko-pomorskie
    Izba Administracji Skarbowej w Bydgoszczy Dyrektor poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko: starszy kontroler skarbowy do spraw analizy sprawozdań finansowych oraz skonso…
    • 2 dni temu
  • ekspert skarbowy

    • Bydgoszcz, kujawsko-pomorskie
    Izba Administracji Skarbowej w Bydgoszczy Dyrektor poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko: ekspert skarbowy do spraw do spraw: orzecznictwa w zakresie podatków wyrównawc…
    • 7 dni temu