
starszy kontroler skarbowy
Kancelaria Prezesa Rady Ministrów
- Bydgoszcz, kujawsko-pomorskie
- Stała
- Pełny etat
- Dokonuje weryfikacji składanych deklaracji/zeznań podatkowych, informacji GIR i innych dokumentów, w tym w postaci elektronicznej w szczególności na podstawie informacji wynikających ze sprawozdań finansowych oraz wzywa podatników do złożenia wyjaśnień bądź do usunięcia nieprawidłowości stwierdzonych podczas tej weryfikacji w celu zapewnienia rzetelności rozliczeń.
- Typuje podmioty do czynności sprawdzających i kontroli podatkowej w celu zweryfikowania prawidłowości wywiązywania się przez nich z nałożonych przepisami prawa obowiązków.
- Obsługuje i wspiera podatników w prawidłowym wykonywaniu obowiązków podatkowych, w tym udziela informacji podatkowych w zakresie opodatkowania wyrównawczego w celu poprawnej realizacji przez podatników ich obowiązków.
- Analizuje dostępne systemy, aplikacje i bazy danych w celu ustalenia podmiotów zobowiązanych do złożenia informacji GIR i zeznań w zakresie globalnego i krajowego podatku wyrównawczego oraz podatku wyrównawczego od niedostatecznie opodatkowanych zysków.
- Prowadzi analizy w zakresie globalnego i krajowego podatku wyrównawczego oraz podatku wyrównawczego od niedostatecznie opodatkowanych zysków w celu przygotowania informacji dotyczących opodatkowania wyrównawczego dla potrzeb wewnętrznych i zewnętrznych (np. OECD).
- Analizuje informacje dostępne w ramach wymiany międzynarodowej oraz przygotowuje informacje GIR w zakresie globalnego podatku wyrównawczego do wymiany w celu weryfikacji otrzymanych informacji oraz zapewnienia poprawności danych przekazywanych innym jurysdykcjom.
- Wykształcenie: wyższe
- Doświadczenie zawodowe co najmniej 2 lata w obszarze rachunkowości
- Dobra znajomość przepisów ustawy o opodatkowaniu wyrównawczym jednostek składowych grup międzynarodowych i krajowych
- Bardzo dobra znajomość ustawy o rachunkowości, zasad sporządzania sprawozdań finansowych i ich konsolidacji oraz ich analizowania
- Znajomość Międzynarodowych Standardów Rachunkowości i Międzynarodowych Standardów Sprawozdawczości Finansowej
- Umiejętność interpretacji przepisów prawa i stosowania prawa w praktyce
- Umiejętność analitycznego myślenia
- Komunikatywność
- W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944-1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
- Wykształcenie: wyższe preferowane ekonomiczne albo w zakresie finansów lub rachunkowości
- Doświadczenie w konsolidacji sprawozdań finansowych, w pracy z audytorami zewnętrznymi, instytucjami finansowymi, organami kontrolnymi oraz w pracy na stanowisku samodzielnego księgowego
- Język angielski, poziom B2/C1 w mowie i piśmie
- Dobra znajomość przepisów ustawy Ordynacja podatkowa i innych przepisów prawa podatkowego
- Zaawansowana znajomość MS Excel
- Gotowość do uczenia się i aktualizacji wiedzy
- Umiejętność pracy w zespole
- Odporność na stres
- stabilną pracę w jednostce administracji publicznej, zatrudnienie na podstawie umowy o pracę,
- rozwój umiejętności poprzez współpracę z ekspertami w swojej dziedzinie
- wynagrodzenie zasadnicze na wskazanym w ogłoszeniu stanowisku: 9.659,90 zł brutto przy ustalonym mnożniku kwoty bazowej 3,500
- dodatek za wieloletnią pracę od 5% do 20% wynagrodzenia zasadniczego w zależnościod udokumentowanego stażu pracy
- dodatkowe wynagrodzenie roczne (tzw. „trzynastka"),
- nagrody jubileuszowe,
- dofinansowanie do zakupu okularów korekcyjnych,
- ruchomy czas pracy z możliwością rozpoczęcia pracy między 6:00 a 9:00,
- otwartą i przyjazną atmosferę w pracy,
- pakiet socjalny: m.in. dofinansowanie do wypoczynku pracownika i jego dzieci, pożyczki pracownicze na preferencyjnych warunkach,
- możliwość skorzystania z różnych form aktywności sportowo-rekreacyjnych w ramach kart MultiSport oferowanych dla pracownika i członków jego rodziny,
- możliwość udziału w zawodach sportowych i rajdach organizowanych przez Krajową Administrację Skarbową,
- możliwość przystąpienia do ubezpieczenia grupowego na życie i zdrowie,
- możliwość przystąpienia do Pracowniczej Kasy Zapomogowo-Pożyczkowej.
- Nasz urząd jest pracodawcą równych szans. Aplikacje rozważane są z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientację seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.
- Jako osoba z niepełnosprawnością nie możesz skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu - nie składaj dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność.
- praca administracyjno-biurowa,
- praca przy obsłudze monitora ekranowego (komputera) powyżej 4 godzin dziennie,
- szczegółowe informacje dotyczące dostępności architektonicznej budynku Trzeciego Urzędu Skarbowego w Bydgoszczy można znaleźć na stronie: