Specjalista ds. Obsługi i Analiz Projektów (Project Controler)
Hitachi
- Łódź, łódzkie
- Stała
- Pełny etat
- Inicjacja i nadzorowanie procesu wyjaśniania kalkulacji "As sold" (kalkulacja "As sold" odzwierciedla prognozowane przychody, koszty i marżę projektu, zgodne ze stanem wymagań kontraktowych na moment podpisania kontraktu).
- Udział w przekazaniu projektu do realizacji.
- Rejestracja zamówień w systemie SAP.
- Sprawdzanie zgodności otrzymanego zamówienia z ofertą/cennikiem/kontraktem.
- Hedging waluty dla zarejestrowanego Zamówienia / kontraktu (zabezpieczenie waluty przed ryzykiem kursowym).
- Tworzenie wewnętrznego zamówienia na nadzór i montaż.
- Bieżąca kontrola nad kosztami projektu (aktualizacja prognozy w Planie "0").
- Wystawianie faktur:
- - wezwanie do zapłaty zgodnie z harmonogramem płatności
- - zaliczkowych po wpływie środków na konto
- - komercyjnych (VAT) po realizacji wymagań kontraktu
- Rozliczanie hedgingu waluty.
- Przygotowywanie danych do rezerw na projektach.
- Organizowanie wysyłek towaru do klienta, w szczególności:
- Przygotowanie dokumentacji wysyłkowej oraz innej wymaganej w kontraktach - specyfikacja towaru, dokumenty przewozowe (CMR, AWB), świadectwo pochodzenia.
- Wystawienie faktur proform dla celów odprawy eksportowej.
- Prawidłowe dokumentowanie transakcji sprzedaży WDT i eksportu dla potrzeb podatku VAT oraz terminowe przekazywanie dokumentacji.
- Zgłaszanie towarów do odprawy celnej (w przypadku eksportu).
- Archiwizacja i zbieranie kompletu dokumentacji związanej z obsługiwanymi zamówieniami.
- Raportowanie - przygotowywanie analiz dotyczących projektów.
- Monitorowanie otrzymywanych wpływów oraz podejmowanie stosownych działań.
- Wykonywanie innych poleceń przełożonego związanych z realizacją zadań Zespołu Projektowego.
- Tworzenie wniosków dotyczących otwarcia Gwarancji Bankowych.
- Uczestnictwo w przeglądach finansowych projektów.
- Prawidłowe i rzetelne wykonywanie obowiązków zawartych w opisie stanowiska.
- Terminowa rejestracja zamówień w systemie SAP.
- Nadzór nad prawidłowością i kompletnością dokumentacji Monitorowanie i nadzorowanie terminowej realizacji zamówień oraz sprzedaży.
- Poprawność i kompletność danych wprowadzanych do systemu SAP oraz jakość informacji dostarczanych w innej formie.
- Natychmiastowe informowanie przełożonego o stwierdzonych nieprawidłowościach.
- Preferowane wyższe ekonomiczne lub techniczne.
- Minimum 5-letnie doświadczenie w obszarze sprzedaży/logistyki/zakupów/obsługi zamówień w zakładzie produkcyjnym.
- Wiedza w zakresie logistyki, handlu zagranicznego, rachunkowości i finansów,
- Znajomość przepisów o podatku VAT, prawa handlowego i celnego oraz Incoterms;
- Rozumienie procesu produkcyjnego,
- Rozumienie procesów logistycznych,
- Umiejętność obsługi komputera, znajomość aplikacji Microsoft Office,
- Preferowana znajomość SAP S/4HANA - moduły SD, PS.
- Język angielski w stopniu min. komunikatywnym.