referent prawny
Kancelaria Prezesa Rady Ministrów
- Szczecin, zachodniopomorskie
- Stała
- Pełny etat
- prowadzenie postępowań administracyjnych (opracowywanie projektów decyzji i postanowień administracyjnych)
- opracowanie wniosków o ukaranie do sądu oraz wystapień do prokuratury w oparciu o przepisy ustawy Kodeks postepowania w sprawach o wykroczenia
- występowanie o wszczęcie postepowania karnego lub karno - administracyjnego w stosunku do sprawców wykroczeń / przestępstw przeciwko środowisku
- informowanie kierownictwa Wojewódzkiego Inspektoratu o zmianach w obowiązującym stanie prawnym w zakresie dziełalności Wojewódzkiego Inspektoratu oraz o uchybieniach w działalności Wojewódzkiego Inspektoratu w zakresie przestrzegania prawa i skutkach tych uchybień
- Wykształcenie: wyższe prawnicze lub administracyjne
- znajomość ustawy Kodeks postępowania administracyjnego
- znajomość ustawy Kodeks postępowania karnego
- znajomość ustawy Prawo ochrony środowiska
- znajomość ustawy o Inspekcji Ochrony Środowiska
- znajomość ustawy o odpadach oraz innych przepisów ochrony środowiska
- umiejętność interpretacji przepisów prawnych
- w służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944 - 1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
- Doświadczenie zawodowe co najmniej 6 miesięcy w administracji publicznej
- studia podyplomowe z zakresu ochrony środowiska
- znajomość języka angielskiego lub niemieckiego na poziomie komunikatywnym
- posiadanie prawa jazdy kat. "B"
- umiejętność pracy w zespole
- umiejętność pracy pod presją czasu
- Ruchomy czas pracy
- Możliwość wyjścia w celu załatwienia ważnej sprawy
- Dostosowanie planów urlopów pracowników posiadających dzieci w wieku szkolnym i przedszkolnym do terminów wakacji, ferii i przerw świątecznych
- Dofinansowanie do wypoczynku pracowników
- Dofinansowanie do wypoczynku dzieci pracowników
- terminowo wypłacane wynagrodzenie
- stabilne zatrudnienie na podstawie umowy o pracę - praca w korpusie służby cywilnej
- dodatki do wynagrodzenia: dodatek stażowy (min. 5% - max. 20% uzależniony od stażu pracy)
- dodatkowe wynagrodzenie roczne tzw. "13 pensja"
- nagrody jubileuszowe przyznawane zgodnie z obowiązującymi przepisami
- możliwość ubiegania się o mianowanie na urzędnika służby cywilnej, co uprawnia - po zdanym egzaminie - do dodatkowych uprawnień (np. dodatkowy urlop do 12 dni, dodatek finansowy, większa ochrona zatrudnienia i wynagrodzenia)
- Nasz urząd jest pracodawcą równych szans. Aplikacje rozważane są z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientację seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.
- Do składania ofert zachęcamy również osoby ze szczególnymi potrzebami.
- Jako osoba ze szczególnymi potrzebami możesz je zgłosić na etapie składania dokumentów.
- Jako osoba z niepełnosprawnością możesz skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu - złóż wówczas kopię dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność.
- praca o charakterze administracyjno - biurowym, wykonywana w pozycji siedzącej, wymuszonej
- obsługa komputera powyżej 4 godzinyn dziennie
- oświetlenie dzienne i sztuczne
- stanowisko pracy wyposażone jest w komputer z monitorem ekranowym, drukarkę, telefon, ksero
- na stanowisku pracy wystepują zadania wymagajace umiejętności współpracy, odporności na stres i komunikatywności
- stanowisko pracy znajduje się na parterze budynku
- w budynku znajduje się winda (brak podjazdów)
- urządzenia higieniczno - sanitarne na każdej kondygnacji, niektóre przystosowane dla osób niepełnosprawnych
- Jeśli zostaniesz zakwalifikowany do kolejnego etapu, powiadomimy Cię o tym mailowo (lub telefonicznie - jeżeli nie podałeś adresu e-mail). Tak samo zrobimy, jeśli nie uda Ci się przejść do dalszego etapu.
- Oświadczenia podpisz odręcznie i wstaw datę ich sporządzenia.
- Oferty kandydatów, którzy nie zostali zatrudnieni, zniszczymy po 3 miesiącach od zakończenia naboru. Do tego czasu będzie można je odebrać w urzędzie (ale nie odeślemy ich).
- Nie rozpatrzymy oferty, którą otrzymamy po terminie. Dotyczy to też uzupełniania ofert.
- Kompletna aplikacja to taka, która zawiera wszystkie wymagane dokumenty i własnoręcznie podpisane oświadczenia.
- Do dokumentów sporządzonych w języku obcym dołącz kopie ich tłumaczenia na język polski sporządzone przez tłumacza przysięgłego.
- Nie przesyłaj wszystkich dokumentów, które uznasz, że mogą Ci pomóc w naborze. Prześlij tylko te, których wymagamy lub zalecamy.
- Zwróć uwagę na warunki pracy, które wskazaliśmy w ogłoszeniu - rzetelnie oceń, czy odpowiada Ci taka praca.
- Złożone przez Ciebie dokumenty zweryfikujemy pod względem formalnym na podstawie zapisów ogłoszenia dotyczących wymaganych i dodatkowych dokumentów.
- CV i list motywacyjny muszą być opatrzone własoręcznym podpisem
- wyniki naboru opublikowane będą po zakończeniu procedury naboru w BIP KPRM, BIP WIOŚ w Szczecinie oraz siedzibie urzędu
- weryfikacja formalna przesłanych dokumentów
- test wiedzy
- rozmowa kwalifikacyjna
- CV i list motywacyjny
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
- Oświadczenie, że w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. kandydatka/kandydat nie pracowała/ł, nie pełniła/ł służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie była/ł współpracownikiem tych organów w rozumieniuprzepisówustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944 - 1990 oraz treści tych dokumentów. Nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 siepnia 1972 r. lub później
- Oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji
- Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
- Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
- Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
- Kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
- kopia dokumentu potwierdzającego ukończenie studiów podyplomowych z zakresu ochrony środowiska
- Oświadczenie o posiadaniu prawa jazdy kategorii "B"
- kopia dokumentu potwierdzjącego znajomość języka angielskiego lub niemieckiego w stopniu komunikatywnym lub oświadczenie o stopniu znajomości języka obcego
Wojewódzki Inspektorat Ochrony Środowiska w Szczecinie
ul. Wały Chrobrego 4
70-502 Szczecin
z dopiskiem: " oferta zatrudnienia - referent prawny"Zapraszamy również do kontaktu telefonicznego:91 44 05 813lub mailowego na adres: wios@wios.szczecin.pl
- Dokumenty należy złożyć do: 29.04.2024
- Decyduje data: stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu
- Aplikując, oświadczasz, że znana Ci jest treść informacji na temat przetwarzania danych osobowych w naborze
- Administrator danych i kontakt do niego: Zachodniopomorski Wojewódzki Inspektor Ochrony Środowiska z siedzibą w Szczecinie przy ul. Wały Chrobrego 4, 70 - 502 Szczecin
- Kontakt do inspektora ochrony danych: iod@wios.szczecin.pl
- Cel przetwarzania danych:
- Okres przechowywania danych:
- prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii;
- prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych osobowych;
- prawo do ograniczenia przetwarzania danych osobowych;
- prawo do usunięcia danych osobowych;
- Podstawa prawna przetwarzania danych:
- art. 6 ust. 1 lit. b RODO;
- art. 221 Kodeksu pracy, ustawa z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej oraz ustawa z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach w zw. z art. 6 ust. 1 lit. c RODO;
- art. 6 ust. 1 lit. a RODO oraz art. 9 ust. 2 lit. a RODO.
- Informacje o wymogu podania danych: