
Krajowy Kierownik ds. sprzedaży – National Sales Manager
- Warszawa, mazowieckie
- Stała
- Pełny etat
Tryb pracy: Hybrydowy (3 dni z biura, 2 zdalnie tygodniowo)National Sales Manager jest odpowiedzialny za współtworzenie strategii sprzedażowej,wyznaczanie taktyk i wdrażanie strategii na poziomie całego kraju we współpracy z BUD/Franchise Leadam i obszarem Marketingu. Odpowiada za realizacje celów sprzedażowych. Monitoruje konkurencję oraz analizuje dane rynkowe, aby określić możliwości i ryzyka. Zarządza zespołem i budżetem, wspiera rozwój i szkolenie pracowników. Ściśle współpracuje z kluczowymi osobami w firmie oraz KEE’s w celu realizacji planów marki. W sposób proaktywny i regularny kontrybuuje do strategii marketingowej.Typowe obowiązki
- Opracowuje plany sprzedaży, identyfikując kluczowe możliwości oraz określając konkretne działania do ich realizacji zgodnie ze strategią i taktykami określonymi w planie marki.
- Analizuje i monitoruje dane dotyczące działań konkurencji w terenie, aby określić możliwości i ryzyka oraz rekomendować odpowiednie działania w celu maksymalizacji możliwości i minimalizacji potencjalnych ryzyk. Udziela proaktywnej i regularnej informacji zwrotnej na temat dynamiki rozwoju swojego terenu, struktury targetu, wizyt, TCFA oraz ich przełożenie na wyniki, sytuacje w kluczowych ośrodkach.
- Skutecznie zarządza zespołem, oraz budżetem/kosztami, koncentrując się na priorytetach w celu realizacji planu biznesowego. Planuje, monitoruje i dokładnie raportuje działania zespołu, zgodnie ze standardami firmy. Zapewnienie ciągłość biznesowa w przypadku braku członków zespołu.
- Szkoleniowo wspiera i rozwija zespół, aby ciągle doskonalić umiejętności w celu osiągania oczekiwanych wyników i standardów etycznych. Implementuje proces zarządzania wydajnością oraz ułatwia opracowanie indywidualnych planów rozwoju.
- Identyfikuje i nawiązuje partnerskie relacje z Kluczowymi Ekspertami Opinii (KEEs) w celu osiągania celów wydajnościowych i uzyskania przewagi konkurencyjnej.
- Współpracuje międzyfunkcyjnie, aby zapewnić skuteczną realizację planów marki oraz terminowe informacje zwrotne dotyczące dynamiki rynku.
- Demonstruje etykę biznesową i zapewnia aktywny szacunek dla wartości, lokalnych przepisów, polityk i procedur marketingowych. Zapewnia, że wszystkie działania i odpowiedzialności są realizowane zgodnie z wysokimi standardami etyki i integralności wymaganymi przez Kodeks Postępowania, polityki wspierające oraz wartości firmy, aby chronić i zwiększać długoterminową wydajność i reputację.
- Prowadzi, szkoli i rozwija zespół Key Account Managerów/i lub ASM aby osiągnąć wiodącą pozycję na rynku poprzez mierzalną realizację lub przekroczenie budżetowych wzrostów, sprzedaży, wkładu i udziału w rynku poprzez proaktywne identyfikowanie możliwości biznesowych, komunikowanie propozycji wartości dostosowanych do potrzeb i celów partnerów oraz rekomendowanie rozwiązań w celu rozwijania portfolio.
- Na bieżąco monitoruje pracę zespołu, kontroluje efektywność realizowanych zadań, podejmuje adekwatne kroki korygujące pracę zespołu, podejmuje działania zaradcze.
- Ściśle współpracuje z Franchise Leadami oraz Business Unit Directorem w celu wdrażania i dostosowywania strategii marki AZ do lokalnego rynku, w tym taktyk i wykonania
- Kontrybucja do strategii marketingowej (aktywny udział w Brand Team, przekazywanie istotnych informacji z ośrodków, które w znaczący sposób modyfikują strategię/przekaz promocyjny, opracowanie we współpracy z zespołem crossfunkcyjnym)
- Praca w terenie z częstotliwością ustaloną ze swoim przełożonym i wynikającą z wymagań danego terenu i zespołu.
- Wykonuje inne zadania zlecone przez swojego bezposredniego przełożonego
- Doświadczenie w kierowaniu zespołami sprzedażowymi
- Wykształcenie wyższe
- Umiejętność syntetycznej analizy danych i wnioskowania na potrzeby biznesowe (analiza danych sprzedażowych i trendów rynkowych, diagnostycznych na poziomie krajowym, regionalnym i poszczególnych ośrodków, efektywne zarządzanie procesem wyznaczania celów komercyjnych per kraj/terytorium/ośrodek)
- Znajomośc j.angielskiego na poziomie min. B2
- Doświadczenie z branży farmaceutycznej/medycznej
- Znajomość języka angielskiego na poziomie C1
- Doświadczenie marketingowe