naczelnik
- Warszawa, mazowieckie
- Stała
- Pełny etat
- Kieruje pracą Wydziału Prawno-Legislacyjnego, w tym planuje, organizuje, koordynuje i kontroluje wykonywanie zadań
- Koordynuje i nadzoruje opracowywanie lub opiniowanie projektów aktów normatywnych i innych dokumentów rządowych
- Nadzoruje opiniowanie, pod względem formalnoprawnym, projektów decyzji i postanowień administracyjnych oraz wezwań i pism w postępowaniach administracyjnych
- Koordynuje i nadzoruje przygotowywanie i opiniowanie projektów aktów wewnętrznych, wydawanych przez Prezesa Głównego Urzędu Miar i Dyrektora Generalnego Urzędu
- Koordynuje i nadzoruje przygotowywanie interpretacji przepisów prawnych i opinii prawnych
- Organizuje, nadzoruje i koordynuje prace związane ze śledzeniem zmian stanu prawnego w zakresie działania Urzędu
- Realizuje zadania z zakresu obsługi prawnej, w tym przygotowuje lub opiniuje, pod względem formalnoprawnym, projekty aktów normatywnych i innych dokumentów rządowych oraz projekty aktów wewnętrznych, wydawanych przez Prezesa Głównego Urzędu Miar i Dyrektora Generalnego Urzędu, współdziała w prowadzeniu postępowań administracyjnych, sporządza opinie prawne
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościamiProsimy o skorzystanie ze wzorów oświadczeń obowiązujących przy naborach do pracy w GUM, które są dostępne na stronie BIP GUM, w zakładce "Praca w GUM".Zgodnie z art. 24 ust. 6 ustawy o ochronie sygnalistów z 14 czerwca 2024 r. (Dz.U. z 2024 r. poz. 928) informujemy, że procedury dotyczące zgłoszeń wewnętrznych reguluje zarządzenie nr 6 Prezesa Głównego Urzędu Miar z dnia 15 października 2024 r. w sprawie procedury dokonywania zgłoszeń naruszeń prawa i podejmowania działań następczych w Głównym Urzędzie Miar (Dz. Urz. GUM poz. 23).Klauzula informacyjna dla osób zgłaszających naruszenie prawa jest dostępna pod linkiem klauzule RODO.Wymagania związane ze stanowiskiem pracyniezbędnewykształcenie: wyższe prawniczedoświadczenie zawodowe/staż pracyco najmniej 5 lat doświadczenia zawodowego
w administracji publicznej, w tym praca związana z opracowywaniem aktów prawnychpozostałe wymagania niezbędne:
- Znajomość języka angielskiego na poziomie umożliwiającym pisanie pism, rozumienie tekstów fachowych oraz wypowiadanie się na tematy związane z wykonywaną pracą
- Znajomość zasad techniki prawodawczej
- Znajomość ustawy – Prawo o miarach i ustawy o tachografach oraz aktów wykonawczych do tych ustaw
- Znajomość ustawy – Kodeks postępowania administracyjnego
- Znajomość ustawy o służbie cywilnej
- Znajomość ustawy o finansach publicznych
- Umiejętność: analitycznego myślenia, argumentacji, negocjacji
- Umiejętności: rozwiązywania problemów, organizacji pracy, pracy pod presją czasu
- Umiejętność podejmowania decyzji i odpowiedzialność
- Umiejętność kierowania zespołem
- Umiejętność obsługi programów komputerowych, tj. MS Office, LEX
- W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
- Aplikacja legislacyjna lub studia podyplomowe z zakresu legislacji
- CV
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego/stażu pracy (świadectwa pracy, zaświadczenia o zatrudnieniu, referencje)
- Oświadczenie, że w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. kandydatka/kandydat nie pracowała/ł, nie pełniła/ł służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie była/był współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów. Nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później
- Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
- Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
- Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
- kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie doświadczenia zawodowego/stażu pracy (świadectwa pracy, zaświadczenia o zatrudnieniu, referencje)
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie aplikacji legislacyjnej lub ukończenia studiów podyplomowych z zakresu legislacji
Decyduje data:wpływu oferty do urzędu
Miejsce składania dokumentów:
Główny Urząd Miar
Biuro Dyrektora Generalnego
ul. Elektoralna 2
00-139 WarszawaDokumenty można składać przez ePUAP lub na adres rekrutacja@gum.gov.pl lub w kancelarii GUM w godz. 8.00-16.00.
InfoPraca