młodszy inspektor zakładów górniczych

Kancelaria Prezesa Rady Ministrów

  • Wrocław, dolnośląskie
  • Stała
  • Pełny etat
  • 29 dni temu
Dążymy do poprawy bezpieczeństwa i ochrony zdrowia górników, optymalnego zagospodarowania złóż kopalin oraz ograniczenia uciążliwości oddziaływania górnictwa na ludzi i środowiskoCzym będziesz się zajmowaćOsoba na tym stanowisku:
  • Przeprowadza kontrole obiektów budowlanych w zakresie wynikającym z posiadanej specjalności technicznej, analizuje stan zagrożeń, metody ich zwalczania i stosowaną profilaktykę w celu sprawdzenia przestrzegania przez przedsiębiorców, właścicieli lub użytkowników obiektów budowlanych zakładu górniczego obowiązków wynikających z przepisów.
  • Rozpatruje wnioski o wydanie pozwoleń na budowę, remont, rozbiórkę, użytkowanie i oddanie do ruchu obiektów budowlanych zakładu górniczego, przygotowuje projekty decyzji, w tym przeprowadza kontrole obowiązkowe obiektów zakładu górniczego w celu realizacji zadań dyrektora urzędu jako organu administracji architektoniczno-budowlanej i nadzoru budowlanego w dziedzinie górnictwa.
  • Analizuje plany ruchu i dodatki do tych planów w zakresie posiadanej specjalności technicznej w celu przygotowania projektów decyzji dyrektora urzędu w powyższym zakresie.
  • Rozpatruje wnioski dotyczące uzgadniania decyzji o warunkach zabudowy, decyzji o ustalenie lokalizacji inwestycji celu publicznego w zakresie zagospodarowania terenów górniczych celem przygotowania projektów rozstrzygnięć dyrektora urzędu.
  • Współuczestniczy w oględzinach miejsc wypadków, zgonów naturalnych, awarii i niebezpiecznych zdarzeń powstałych w związku z katastrofą budowlaną, awarią lub uszkodzeniem obiektów budowlanych zakładu górniczego, zagrożeniem obiektów i urządzeń wywołanym wpływami robót górniczych oraz analizuje przyczyny i okoliczności tych zdarzeń w nadzorowanych zakładach, celem ustalenia stanu faktycznego i osób odpowiedzialnych za stwierdzone nieprawidłowości oraz przygotowuje projekty orzeczeń i decyzji w tym zakresie.
  • Opracowuje projekty planów pracy, sprawozdania z ich realizacji, prowadzi statystyki i ewidencję zakładów górniczych oraz przygotowuje sprawozdania i informacje na temat podstawowej działalności urzędu, w zakresie wynikającym z posiadanej specjalności technicznej celem właściwego dokumentowania pracy urzędu.
Kogo poszukujemyPotrzebne ci będą (wymagania niezbędne)
  • Wykształcenie: wyższe techniczne o profilu budowlanym lub architektonicznym
  • Uprawnienia budowlane
  • Znajomość zasad funkcjonowania administracji publicznej, w tym urzędów górniczych i ich zadań wynikających z obowiązujących przepisów
  • Znajomość podstaw ustrojowych funkcjonowania państwa
  • Znajomość przepisów Prawa geologicznego i górniczego wraz z przepisami wykonawczymi
  • Znajomość prawa budowlanego wraz z aktami wykonawczymi oraz prawa wodnego
  • Znajomość Kodeksu postępowania administracyjnego, Kodeksu postępowania w sprawach o wykroczenia oraz ustaw: o służbie cywilnej, o systemie oceny zgodności, o dozorze technicznym, o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, o chronie danych osobowych
  • Umiejętność obsługi komputera
  • Skuteczna komunikacja, asertywność, samodzielność i inicjatywa
  • W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944-1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Dodatkowym atutem będzie (wymagania dodatkowe)
  • Wykształcenie: wyższe techniczne magisterskie o profilu budowlanym lub architektonicznym
  • uprawnienia budowlane w specjalności konstrukcyjno-budowlanej
Co oferujemy
  • pozostałe składniki wynagrodzenia miesięcznego zależne od stażu pracy oraz przysługujące na danym stanowisku w zależności od rodzaju wykonywanej pracy: 1) dodatek za wieloletnia pracę w służbie cywilnej w wysokości od 5-20% miesięcznego wynagrodzenia zasadniczego - zgodnie z art. 90 ust. 1 ustawy z dnia 21 listopada 2008r. o służbie cywilnej (Dz.U.2024 r. poz.409) 2) specjalne wynagrodzenie miesięczne o którym mowa w § 7 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 grudnia 2014r. w sprawie uprawnień szczególnych przysługujących niektórym kategoriom członków korpusu służby cywilnej (Dz. U z 2023r. poz.2548), za wykonywanie czynności inspekcyjno-technicznych wyłącznie na powierzchni w wysokości od 5 do 20% miesięcznego wynagrodzenia zasadniczego
  • Możliwośc wyjścia w celu załatwienia ważnej sprawy
  • Dofinansowanie do wypoczynku pracowników
  • Dofinansowanie do wypoczynku dzieci pracowników
  • Pożyczki mieszkaniowe
  • Zapomogi
  • Możliwość przystąpienia pracownika do grupowego ubezpieczenia na życie
Dostępność
  • Nasz urząd jest pracodawcą równych szans. Aplikacje rozważane są z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientację seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.
  • Do składania ofert zachęcamy również osoby ze szczególnymi potrzebami.
  • Jako osoba ze szczególnymi potrzebami możesz je zgłosić na etapie składania dokumentów.
  • Dostosowujemy materiały używane podczas naboru do potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami (np.większa czcionka w materiałach drukowanych).
  • Zwiększamy czas poszczególnych metod i technik naboru dla osób ze szczególnymi potrzebami.
  • Jako osoba z niepełnosprawnością możesz skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu - złóż wówczas kopię dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność.
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, był mniejszy niż 6%.Do budynku biurowego w którym mieści się siedziba Okręgowego Urzędu Górniczego we Wrocławiu prowadzą 2 wejścia z poziomu gruntu. Wejście główne od ul. Kotlarskiej oraz drugie od ul. Kuźniczej.
Wejście do budynku od strony ul. Kuźniczej nie jest przystosowane dla osób niepełnosprawnych.Do Urzędu można wejść tylko od strony ul.Kotlarskiej. Przy wejściu głównym znajdują się schody, które osoby niepełnosprawne mogą pokonać za pomocą platformy schodowej.
Platforma jest obsługiwana przez portiera przebywającego na parterze budynku.W budynku znajduje się winda dostępna po pokonaniu pierwszego ciągu schodowego.Pomieszczenia Urzędu znajdują się na drugim piętrze budynku i są dostępne z poziomu klatki schodowej po pokonaniu dwóch stopni.
Istnieje możliwość rozłożenia podjazdu, dla osób poruszających się na wózkach.Do pomieszczeń Urzędu prowadzą zamknięte drzwi wyposażone w domofon.Kancelaria znajduje się na lewo od wejścia do pomieszczeń Urzędu.W budynku znajdują się toalety dla niepełnosprawnych. Wszystkie toalety dla niepełnosprawnych znajdują się na innych piętrach niż pomieszczenia Urzędu.Dwa miejsca parkingowe dla niepełnosprawnych znajdują się na płatnym ogólnodostępnym parkingu od strony ulicy Kotlarskiej.W budynku można skorzystać z pętli indukcyjnej oraz usługi tłumacza polskiego języka migowego online (PJM).Przed wejściem do Urzędu zamontowano znacznik systemu nawigacyjno-informacyjnego TOTUPOINT.Do budynku i jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.Warunki pracy1. Charakter stanowiska związany z przeprowadzaniem kontroli w zakładach górniczych:- praca w terenie- szkodliwe i uciążliwe czynniki środowiska pracy (halas, wibracje, temperatura, wilgotność)- narażenie na zagrożenia naturalne- narażenie na zagrożenia technologiczne pochodzące od pracujących maszyn i urządzeń, instalacji elektrycznych oraz mediów znajdujących się pod wysokim ciśnieniem lub wysoką temperaturą- częsty i bezpośredni kontakt z klientem zewnętrznym- pokonywanie pieszo znacznych odległości, niejednokrotnie po dużych nachyleniach i nierównych powierzchniach- częste podróże służbowe do miejsc, które mogą być nieprzystosowane dla osób niepełnosprawnych ruchowoDodatkowe informacje
  • Jeśli zostaniesz zakwalifikowany do kolejnego etapu, powiadomimy Cię o tym mailowo (lub telefonicznie - jeżeli nie podałeś adresu e-mail).
  • Oświadczenia podpisz odręcznie i wstaw datę ich sporządzenia.
  • Oferty kandydatów, którzy nie zostali zatrudnieni, zniszczymy po 3 miesiącach od zakończenia naboru.
  • Nie rozpatrzymy oferty, którą otrzymamy po terminie. Dotyczy to też uzupełniania ofert.
  • Nie rozpatrzymy oferty, którą nadałeś po terminie. Dotyczy to też uzupełniania ofert.
  • Kompletna aplikacja to taka, która zawiera wszystkie wymagane dokumenty i własnoręcznie podpisane oświadczenia.
  • Do dokumentów sporządzonych w języku obcym dołącz kopie ich tłumaczenia na język polski sporządzone przez tłumacza przysięgłego.
  • Nie przesyłaj wszystkich dokumentów, które uznasz, że mogą Ci pomóc w naborze. Prześlij tylko te, których wymagamy lub zalecamy.
  • Zwróć uwagę na warunki pracy, które wskazaliśmy w ogłoszeniu - rzetelnie oceń, czy odpowiada Ci taka praca.
  • Złożone przez Ciebie dokumenty zweryfikujemy pod względem formalnym na podstawie zapisów ogłoszenia dotyczących wymaganych i dodatkowych dokumentów.
Wewnętrzna procedura dokonywania zgłoszeń naruszeń prawa i podejmowania działań następczych w urzędach górniczych dostępna jest pod adresem: https://wug.bip.info.pl/index,idmp,59,r,rPlanujemy następujące metody/techniki naboru:Sprawdzenie wymagań formalnych ofert - analiza dokumentówSprawdzenie wiedzy - test wiedzySprawdzenie umiejętności obsługi komputera - wykonanie zestawu zadań na komputerzeSprawdzenie wymaganych kompetencji, tj.skutecznej komunikacji, asertywności, samodzielności i inicjatywy - rozmowa kwalifikacyjna przeprowadzona w sposób ustrukturyzowany w tym obejmująca zadanie indywidualne

Kancelaria Prezesa Rady Ministrów

Podobne oferty pracy

  • Młodszy Specjalista ds. Księgowości - Wrocław

    • Wrocław, dolnośląskie
    jest agencją pracy tymczasowej oraz pośrednictwa pracy z siedzibą w Gliwicach, w województwie śląskim, którą kieruje Aleksandra Żółtowska-Ostroszczyk. Agencja działa na rynku kra…
    • 1 dzień temu
  • Młodszy Specjalista ds. Windykacji Sądowej - Wrocław

    • Wrocław, dolnośląskie
    jest agencją pracy tymczasowej oraz pośrednictwa pracy z siedzibą w Gliwicach, w województwie śląskim, którą kieruje Aleksandra Żółtowska-Ostroszczyk. Agencja działa na rynku kra…
    • 13 dni temu
  • inspektor

    • Wrocław, dolnośląskie
    Komenda Wojewódzka Policji we Wrocławiu Dolnośląski Komendant Wojewódzki Policji poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko: inspektor do spraw obsługi kancelaryjnej i poczt…
    • 1 godzina temu