
PMO Manager
- Warszawa, mazowieckie
- Stała
- Pełny etat
Cel stanowiska:
Kierownik Biura Transformacji i Zarządzania Portfelem Projektów odpowiada za całościowe zarządzanie portfelem projektów i programów strategicznych, komercyjnych, operacyjnych, transformacyjnych (w tym data-driven) oraz produkcyjnych. Pełni rolę lidera transformacji organizacji, procesów i technologii, tworząc i rozwijając środowisko metodyczne, procesowe i narzędziowe wspierające realizację inicjatyw w obszarach R&D, nowych produktów (NPD) , marketingu, sprzedaży, operacji i produkcji.Stanowisko łączy funkcję PMO Managera z rolą Transformation Lead’a –z jednej strony zapewnia skuteczne egzekwowanie projektów i procesów, a z drugiej odpowiada za kształtowanie kultury innowacji, efektywności i zarządzania zmianą w całej organizacji.Zakres obowiązków:Zarządzanie transformacją organizacji
- Definicja, wdrożenie i nadzór nad procesem transformacji organizacji, procesów i procesowej i technologii.
- Tworzenie i rozwój ram zarządczych (polityki, procedury, metodyki, narzędzia IT wspierające zarządzanie projektami i portfelem).
- Osadzanie procesów transformacyjnych w istniejącym środowisku operacyjnym (budżetowanie, planowanie średniookresowe, governance).
- Organizacja i prowadzenie szkoleń oraz rozwój kompetencji w zakresie zarządzania projektami, programami i portfelem (onboarding, szkolenia za-awansowane).
- Nadzór nad realizacją projektów z obszarów R&D, NPD, marketingu, sprzedaży, produkcji oraz projektów strategicznych i transformacyjnych.
- Optymalizacja procesów projektowych
- Definiowanie i monitorowanie harmonogramów, budżetów, zasobów, ryzyk i powiązań między projektami.
- Wsparcie merytoryczne i metodyczne Liderów Projektów i Programów, Członków Zespołów, Właścicieli Portfeli.
- Koordynacja prac Komitetów Sterujących (np. Steer Co NPD, Steer Co IT, Steer Co Finance).
- Zarządzanie Lessons Learned i procesem ciągłego doskonalenia projektowego.
- Tworzenie i utrzymywanie spójnego portfela projektów w zgodzie ze strategią i priorytetami biznesowymi
- Planowanie, monitorowanie i raportowanie statusu portfela, podportfeli i programów. Zapewnienie jakości danych i informacji w systemach raportowych.
- Przygotowywanie raportów i rekomendacji dla Zarządu i kluczowych interesariuszy.
- Współpraca z innymi liderami organizacji w celu optymalizacji operacji i poprawy efektywności procesów
- Budowanie efektywnej komunikacji pomiędzy działami (R&D, marketing, sprzedaż, produkcja, IT, finanse).
- Transparentne raportowanie postępów i wyników inicjatyw transformacyjnych i projektowych.
- Rozwiązywanie problemów i konfliktów w obrębie projektów oraz wspieranie współpracy w sytuacjach złożonych.
- Kierowanie Biurem Transformacji i zespołem PMO, przydzielanie zadań, motywowanie i rozwój pracowników.
- Wsparcie w kształtowaniu ścieżek rozwoju kompetencyjnego w obszarze project portfolio management.
- Wykształcenie wyższe (preferowane: zarządzanie, inżynieria, ekonomia, marketing).
- Min. 5–7 lat doświadczenia w zarządzaniu projektami i portfelem, w tym projektami strategicznymi i transformacyjnymi (mile widziane doświadczenie w FMCG/produkcji).
- Doświadczenie w zarządzaniu zmianą organizacyjną i transformacją technologiczną.
- Doświadczenie w pracy w interdyscyplinarnych środowiskach projektowych (R&D, marketing, sprzedaż, produkcja, IT).
- Znajomość i praktyczne stosowanie metodyk zarządzania projektami (PMP, PRINCE2, Agile, itp.).
- Zaawansowana znajomość narzędzi PPM i PM (MS Project, Jira, Asana, Power BI, inne).
- Wysokie kompetencje komunikacyjne, negocjacyjne, analityczne.
- Zdolność do strategicznego myślenia i jednocześnie skutecznej operacyjnej egzekucji.